Článek
Vnější design omlazené verze, která se začne prodávat už v dubnu, se nese v drobných retuších. Mírně se liší přední nárazník, v předních světlech jsou nově integrované diody pro denní svícení. Pokud si vezmete lupu, uvidíte nový zadní nárazník, změnila se i grafika zadních světel. Volkswagen slibuje i nové provedení litých kol. V nabídce bude celkem patnáct barev karoserie.
Podstatnější věci se udály pod kapotou. Nové jsou dva naftové tříválce se stejným zdvihovým objemem 1,4 litru, které nahrazují dosavadní čtyřválcovou dvanáctistovku a šestnáctistovku. Výkon nových motorů činí 75 koní (55 kW), respektive 90 koní (66 kW).
Otázkou je, zda se oba motory dostanou na český trh; kupříkladu u stávající generace je v nabídce jediný vznětový motor - 1.6 TDI (66 kW/90k).
V případě benzínových motorů bude základem litrový tříválec o výkonu 90 koní. Druhým novým motorem je pak čtyřválcová jedna-čtyřka (150 k) s odpojováním poloviny válců. Nebude chybět současné 1,2 TSI s výkonem 90, respektive 110 koní.
V nabídce budou v závislosti na konkrétním motoru pětistupňové nebo šestistupňové manuální převodovky, případně sedmistupňové dvouspojkové DSG.
Včetně sportovní verze GTI
V prodeji bude i sportovní verze GTI, poháněná přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 192 koní. Na rozdíl od minulé generace Volkswagen odstranil zhusta kritizovaný nedostatek, totiž absenci manuální převodovky. Vybírat lze nově ze šestistupňové přímo řazené skříně nebo automatického DSG. Mimochodem, Fabia III (dorazí na podzim) sportovní verzi RS nedostane, oficiálním zdůvodněním je nízká poptávka.
Bližší informace k novému polu budou k dispozici zkraje března, kdy si v Ženevě tento model spolu s desítkami dalších odbyde svou světovou premiéru.