Článek
Koncern Fiat má jasně danou strategii – do roku 2016 chce být v Evropě ziskový. Prodejního zlepšení zákonitě musí dosáhnout Alfa Romeo, automobilka, která sice dovede vytvořit nádherná i dobře jezdící auta (třeba poslední kupé 4C), neumí je ale prodat. K vyšším prodejům by měla dopomoci nová platforma nazvaná Giorgio, která přinese pohon zadní kol. Ten se ke sportovně orientovaným modelům hodí přece jenom o dost více než „předokolka“ a bude lépe konkurovat modelům od BMW či Mercedesu.
Nová platforma umožní vyrábět i auta s pohonem všech čtyř kol. Alfa by na novém podvozku ráda vyrobila nový velký sedan, kupé a crossover. Společně s Mazdou Italové pracují na nástupci populárního sportovního roadsteru MX-5, ten by se měl v sériové verzi představit v roce 2015.
Podle informací Automotive News novou platformu vyvíjí tým inženýrů v sídle sesterské značky Maserati v Modeně. Kromě Alfy Romeo, kterou chtěl v posledních letech neúspěšně několikrát koupit koncern Volkswagen, budou na novém podvozku stát i nové modely Dodge a Chrysleru (obě značky Fiat vlastní).
Zatím není zřejmé, kdy vyjede první model s nově vyvíjenou technologií, podle našeho odhadu by to mohlo být příští rok.