Hlavní obsah

Alfu Romeo má zachránit platforma Giorgio s pohonem zadních kol

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodeje Alfy Romeo jsou za loňský rok nejnižší od roku 1964, celosvětově se prodalo pouhých 64 415 modelů této výrazné italské značky. Oživení by měla přinést nová platforma s pohonem zadních kol, jako první o ní informoval server Automotive News.

Foto: Alfa Romeo

Výroba Alfy Romeo 4C

Článek

Koncern Fiat má jasně danou strategii – do roku 2016 chce být v Evropě ziskový. Prodejního zlepšení zákonitě musí dosáhnout Alfa Romeo, automobilka, která sice dovede vytvořit nádherná i dobře jezdící auta (třeba poslední kupé 4C), neumí je ale prodat. K vyšším prodejům by měla dopomoci nová platforma nazvaná Giorgio, která přinese pohon zadní kol. Ten se ke sportovně orientovaným modelům hodí přece  jenom o dost více než „předokolka“ a bude lépe konkurovat modelům od BMW či Mercedesu.

Nová platforma umožní vyrábět i auta s pohonem všech čtyř kol. Alfa by na novém podvozku ráda vyrobila nový velký sedan, kupé a crossover. Společně s Mazdou Italové pracují na nástupci populárního sportovního roadsteru MX-5, ten by se měl v sériové verzi představit v roce 2015.

Podle informací Automotive News novou platformu vyvíjí tým inženýrů v sídle sesterské značky Maserati v Modeně. Kromě Alfy Romeo, kterou chtěl v posledních letech neúspěšně několikrát koupit koncern Volkswagen, budou na novém podvozku stát i nové modely Dodge a Chrysleru (obě značky Fiat vlastní).

Zatím není zřejmé, kdy vyjede první model s nově vyvíjenou technologií, podle našeho odhadu by to mohlo být příští rok.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám