Článek
Bude jezdit nové WRX STI zásadně jinak než dosluhující generace? Pochybujeme. Technika je totiž stejná, a pokud došlo k úpravám, šlo – podle dosud známých informací – pouze o drobnosti.
Základem je pohon čtyř kol s mezinápravovým diferenciálem DCCD, který docela výrazně nastavuje způsob, jakým popisovaný model projede zatáčkou. Základní poměr svornosti činí 41:59, jednoduše pomocí ovladače lze nastavit i v jiných poměrech – stejně jako u minulých generací.
Výkon mírně narostl na 309 koní
Stejný zůstává také 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec. Ten nyní produkuje 309 koní (plus 9 k), nebo chcete-li 227 kW. Čtyřválec produkuje maximální výkon při 6000 otáčkách, točivý moment (395 Nm) vrcholí při 4000 otáčkách. Nejvyšší hodnota točivého momentu je o 12 Nm menší než u 11. generace.
Zrychlení na 100 km/h ani nejvyšší rychlost Subaru prozatím nezveřejnilo, očekávat se dá hodnota lehce nad 5 sekund (minulá generace toto uměla za 5,2 s) a nejvyšší rychlost kolem 255 km/h. Převodovka je opět manuální a má šest rychlostních stupňů. Nechybí klasická mechanická parkovací brzda.
Modernější vzhled, hezčí interiér
Jízdně bude nové WRX STI hodně podobné minulé generaci, už na první pohled je ale odlišný design. Jiná je prakticky celá přední i zadní maska. Popisované auto alespoň na fotografiích působí moderněji, milým detailem jsou zlatá kola (minulá generace je neměla), jejich velikost je osmnáct nebo devatenáct palců.
Interiér nyní působí hodnotnějším dojmem, na první pohled se zlepšilo zpracování i výběr materiálů.
Prodej nového WRX STI bude zahájen ještě letos, ceny zatím výrobce nezveřejnil. Srovnání dvou generací WRX STI (modelový rok 2003 a 2011) na závodním okruhu v Sosnové najdete v našem dřívějším testu. [celá zpráva]