Článek
Nová generace modelu 911 Targa dle očekávání nedostala zasouvací panoramatickou střechu, ale vrátí se ke klasice prvních generací. Střešní panel tedy bude odnímatelný, za ním se nachází masivní sloupek se zakulaceným oknem. Stažení má na starost elektronika, po stisknutí tlačítka se střešní panel za 19 sekund úhledně složí.
Proti předchůdci s posuvnou prosklenou střechou to vypadá mnohem elegantněji a šmrncovněji. Vedle kupé a kabrioletu se tak slavná 911 dočkala třetí karosářské verze. Nutno dodat, že targa je nejméně oblíbená verze a ojeté exempláře tak seženete levněji než kupé či kabriolet.
Stejná technika jako u 911 991
Technika nové generace s interním kódem 991 tak bude shodná s aktuální generací devětsetjedenáctky. Targu ovšem nelze mít s klasickým pohonem zadních kol, ale pouze jako čtyřkolku. O pohon se stará buď 3,4- (pak je model na konci označen číslicí 4) nebo 3,8litrový (označení 4S) šestiválec typu boxer o výkonu 350 nebo 400 koní. Vybírat lze buď ze sedmistupňové manuální převodovky nebo automatické dvouspojkové PDK, rovněž sedmistupňové.
Slabší z obou verzí zvládne „stovku“ za 4,6 sekundy a jede až 280 km/h, silnější verze pak obě disciplíny zvládne následovně: 4,2 s a 282 km/h. Nutno dodat, že těchto časů zrychlení 0–100 km/h dosáhne 911 Targa s PDK a příplatkovým Sport Chrono paketem.
Cena v Německu startuje v přepočtu na částce tři milióny korun, první dodávky zákazníkům budou od letošního května.