Za rok 2013 globální prodej vozů obou automobilek dosáhl 7,56 miliónu vozů, což překonalo jejich původní cíl – prodat 7,41 miliónu aut. V roce 2012 se prodej zvýšil o osm procent. Letos chtějí oba výrobci prodat 7,86 miliónu vozů, z toho Hyundai 4,9 miliónu.

Jihokorejské automobilky podkopává ostrá zahraniční konkurence jak na zahraničních trzích, tak doma. Vývoz japonských konkurentů loni mohutně podpořil propad kurzu japonského jenu a na korejském trhu si výrazně vylepšily pozice německé automobilky v čele s Volkswagenem, které těžily z uzavření dohody o volném obchodu mezi Jižní Koreou a Evropskou unií. Slabší prodej doma Hyundai a Kia kompenzovaly silným vzestupem v Číně a Latinské Americe a čínský trh by měl být hlavním zdrojem růstu i tento rok.

Vrchol měly jihokorejské automobilky v roce 2010

Kia i Hyundai odhadují svůj letošní růst prodeje jen na úrovni předpokládaného vývoje celého globálního automobilového trhu. To ostře kontrastuje s dřívějšími roky prudké expanze, která vyvrcholila v roce 2010, kdy roční odbyt vozů obou firem vyskočil o 24 procent.

Hyundai v listopadu 2008 zahájil sériovou výrobu osobních automobilů v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia o rok dříve spustila sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.