Hlavní obsah

Škoda Superb 3,6 V6 - auto českého prezidenta i dálničních policistů

Novinky, maž

Vlajková loď boleslavské automobilky letos prošla faceliftem, v roce 2013 jsme tak vyzkoušeli hned dvě verze superbu, obě s nejvýkonnějším motorem v nabídce - 3,6litrovým šestiválcem - a ve vrcholné výbavě pojmenované po zakladatelích automobilky. Stejnou konfiguraci má i auto prezidenta Zemana, totožný motor mají nové dálniční „stíhačky” české policie.

Škoda Superb 3.6 V6Video: Novinky

 
Článek

Změny na vnějším vzhledu jsou proti verzi před faceliftem pouze kosmetické, první živý dojem ale je dobrý. Oběma karosářským verzím (liftback, kombi) sluší nová příď, jež má širší masku chladiče, a nově tvarované přední světlomety s efektními integrovanými LED světly pro denní svícení. Nové je i logo automobilky, které se postupně dostává na všechny aktuálně nabízené modely. Liftback má i jinak a podle nás pohledněji tvarovaná zadní světla, jinak umístěná registrační značka pak záď vizuálně vyčistila.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Vzhledem k totožné technice platí to samé, co jsme psali v testu verze před faceliftem: dynamika je i přes poměrně velkou pohotovostní hmotnost, jež přesahuje 1,8 tuny, velmi dobrá.

Superb s vidlicovým 3,6litrovým šestiválcem (260 k a 350 Nm) úderně zrychluje (0-100 km/h za 6,5 s), má velmi dobré pružné zrychlení (350 Nm je dostupných mezi 2500 až 5000 otáčkami) a dech mu dojde až při 250 km/h. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou v celém spektru otáček velmi bezprostřední.

Z 3,6litrového objemu by samozřejmě šlo dostat o pár desítek koní více (třeba passat jich má 300, o 40 více), ale jak již bylo řečeno, dynamika je více než uspokojivá. Motor je povětšinou tichý (trochu o sobě dá vědět při prošlápnutí plynového pedálu nebo těsně před červeným polem otáčkoměru).

V době downsizingu je to tak trochu unikát, navíc jediný šestiválec v nabídce současné produkce jediné české automobilky. Následovník jej podle zákulisních informací nedostane.

S tímto motorem je v superbu, ať už v sedanu či kombi, spojena vždy automatická dvouspojková převodovka DSG. Palivová nádrž má navíc jen průměrných 60 litrů, u čerpací stanice tak budete s touto verzí poměrně častými hosty. Při rychlejší jízdě totiž apetit motoru stoupne ke 12 litrům a výjimkou není ani patnáctilitrový odběr.

Prezidentská Škoda Superb na videuVideo: Novinky

Působí moderněji

Designové změny na exteriéru se podle našeho názoru povedly. Jde sice o drobné retuše, autu ale pomohly – působí moderněji. Zato uvnitř se mnoho nezměnilo, volant (už bez „úsměvu”) a subtilně vyhlížející řadicí páka (obzvláště u převodovky DSG vypadala ta původní lépe) jsou převzaté z rapidu a octavie. Jinak zůstalo vše při starém.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Nechybí ani nové funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa (a zvětšit si tak již obrovský prostor pro nohy cestujícího vpravo vzadu). Novinkou je i Automatic Parking Assistant, nyní ve verzi 2.0. Systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže také zaparkovat do příčné mezery.

Liftback může být vybaven elektricky ovládaným střešním oknem s integrovanými fotovoltaickými články. Pokud je vůz zaparkován na slunci, produkují články elektrický proud pro pohon ventilace. V porovnání s vozem bez střešního okna se solárními články lze takto v létě snížit teplotu v interiéru, která běžně dosahuje přes padesát stupňů Celsia, údajně až o 25 stupňů Celsia.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

USB i parkovací kamera stále chybí

I po faceliftu superbu stále chybí zdířka na USB a parkovací kamera (tu dostal omlazený yeti, superb nikoliv). Vlajková loď mladoboleslavské automobilky nedostala ani adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek a Lane Assistant udržující automobil v jízdním pruhu.

Na spadnutí je naštěstí superb třetí generace, který nabídne nový, moderní vzhled, větší prostornost v příčném směru i nové technologie. Dočkat bychom se měli už v roce 2014.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám