Detailů k nově vyvíjené technologii zatím mnoho není. McLaren naznačil, že principem by měl být vysokofrekvenční elektronický systém, který by vytvářením ultrazvukového silového pole odstraňoval vodu, sněhové vločky i nečistoty. Podobnou technologii používají stíhací letouny, které - na rozdíl od dopravních letadel - nemají stěrače předních oken.

McLaren tuto technologii plánuje nasadit na své modely od roku 2015. Pokud se osvědčí, lze ji v následujících desetiletích očekávat i v konkurenčních automobilech napříč celým světem.

Kromě elegantnějšího vzhledu se u automobilů bez stěračů vylepší aerodynamika. Už některé současné modely (například z koncernu Volkswagen) mají stěrače schované pod hranou skla, takže pokud právě nestíráte, nejsou vidět. Mercedes má zase technologii Magic Vision Control - principem jsou trysky ostřikovačů ukryté v samotném těle stěračů.

První stěrače v autech od roku 1922

Za vynálezem prvního automobilového stěrače, který byl patentován 10. listopadu 1903, stojí Američanka Mary Andersonová. Ta si při jízdě tramvají během své návštěvy New Yorku v zimě 1903 všimla, že řidiči musejí často zastavovat, aby setřeli sníh z čelního skla. Ve standardní výbavě ho jako první začal v roce 1922 instalovat Cadillac.