Článek
Pro Ferrari by to byl obrovský úspěch, model 458 Speciale ale zatím vyprodaný není, třebaže se tato zpráva ve středu objevila v mnoha médiích po celém světě (včetně Novinek, na zhruba 40 minut).
Pro Českou republiku je pro příští rok stanovena kvóta cca 10 kusů popisovaného modelu, podle Jiřího Rozkošného z tuzemského zastoupení Ferrari je prodána polovina. Pět kusů 458 Speciale je tedy k dispozici pro české zákazníky. Jeden přijde na 195 000 eur (bez daně), což je aktuálně 5,4 miliónu korun.
V8, 605 koní a pouhých 1290 kg
Standardní verze Ferrari 458 má výkon 570 koní (425 kW) při 9000 otáčkách a 540 Nm při 6000 otáčkách. Tentýž 4,5litrový osmiválec díky úpravám v modelu 458 Speciale produkuje 605 koní (445 kW) při stejných otáčkách, točivý moment zůstal na hodnotě 540 Nm.
Vidlicový osmiválec je umístěn uprostřed a nabídne přímé vstřikování. Poháněna jsou zadní kola; pneumatiky speciálně pro tento model dodává Michelin, konkrétně jde o Pilot Sport Cup 2.
V porovnání se standardním modelem verze Speciale ušetřila bezmála metrák hmotnosti, nyní váží pouhých 1290 kilogramů (suchá hmotnost bez provozních náplní a normované hmotnosti 75 kg pro řidiče).
Zrychlení na stovku je otázkou tří sekund, zajímavý je i údaj o akceleraci z klidu na 200 km/h – stačí na to pouhých 9,1 sekundy.