Rychlé superby budou sloužit hlavně pro stíhání agresivních řidičů na dálnicích, řekl na tiskové konferenci v Mladé Boleslavi náměstek policejního prezidenta pro vnější službu Tomáš Tuhý. Nejzásadnějším kritériem v tendru byla cena, kterou policie zatím nesdělila. Chce však postupně obměňovat celý dálniční vozový park.

Škody Superb posílí stávající vozový park, který čítá 34 vozů značky Volkswagen Passat. V únoru přibudou na českých dálnicích tři další policejní Škody Superb.

Oficiální předání superbů dopravní policii: zleva Jaroslav Hercog, vedoucí prodejní organizace Škoda Auto ČR, Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie, Tomáš Tuhý, náměstek policejního prezidenta pro vnější vztahy a člen představenstva Bohdan Wojnar.

Oficiální předání superbů dopravní policii: zleva Jaroslav Hercog, vedoucí prodejní organizace Škoda Auto ČR, Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie, Tomáš Tuhý, náměstek policejního prezidenta pro vnější vztahy a člen představenstva Bohdan Wojnar.

FOTO: Škoda Auto

"Pokud budou vozidla dojíždět, tak bychom rádi tento vozový park obměňovali. Další vozidla, která budeme kupovat, budou z jedné zakázky. To znamená, že tyto superby budou posíleny o další tři vozidla někdy v průběhu února," řekl Tuhý. Zároveň chce policie obměnit také asi 15 vozů vozidel ochranné služby ústavních činitelů nebo dalších chráněných osob.

Předání policejních superbů v Mladé Boleslavi.

Předání policejních superbů v Mladé Boleslavi.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Passaty nabídnou o 40 koní více

Superb výhradně v karosářském provedení liftback s vidlicovým 3,6litrovým šestiválcem a výkonem 260 koní úderně zrychluje (0-100 km/h za 6,5 s), má velmi dobré pružné zrychlení (350 Nm je dostupných mezi 2500 až 5000 otáčkami) a dech mu dojde až při 250 km/h. Stíhací superby nemají proti standardní verzi žádné úpravy na podvozku či motoru.

Interiér superbů pro dálniční hlídkování a stíhání

Interiér superbů pro dálniční hlídkování a stíhání

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Policejní Passaty R36, které u Policie ČR stále slouží a mnohdy mají najeto přes 400 tisíc kilometrů, nabízejí o 40 koní vyšší výkon, tj. rovných 300 koní.

Obě auta jsou velmi špatně rozpoznatelná, což je jejich velká výhoda pro PČR. U superbu se musíte zaměřit na čtveřici koncovek výfuku, kterou má výhradně verze se šestiválcem, kterých - na rozdíl od běžných superbů - přeci jenom tolik nejezdí. Při měření zezadu prakticky nemáte šanci policejní superb odhalit - majáky jsou skryté stejně jako tzv. bradavice na měření.

Odnímatelný maják s magnetem na střechu

Odnímatelný maják s magnetem na střechu

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Rychlost superby měří za jízdy i při stání

Policejní auta jsou vybavena mimo jiné policejní kamerou se záznamem rychlosti vozidla a radarem, radiostanicí integrovaného záchranného systému nebo hledacím přenosným světlometem. Rychlost dokážou změřit jak z místa, tak za jízdy.

Technika pro zjišťování a záznam dopravních přestupků je tvořená policejní kamerou se záznamem rychlosti vozidla PolCam PC 2006 a radarem Ramer AD-9C.

Zadní skrytá výstražná LED světla (majáky) u nových policejních superbů.

Zadní skrytá výstražná LED světla (majáky) u nových policejních superbů.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Auto podle svého mluvčího Jozefa Baláže poskytla policii na tyto vozy slevu, protože policie je významným klientem. Od roku 1993 českým policistům dodala přes 17 000 vozů nejrůznějších modelů a specifikací.

Test nejsilnější verze superbu (včetně videa) najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Přední skrytá výstražná LED světla (majáky) u nových policejních superbů.

Přední skrytá výstražná LED světla (majáky) u nových policejních superbů.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky