Značka Chevrolet na masových trzích západní i východní Evropy po deseti letech od obnovení jejího prodeje skončí, protože se jí nepodařilo vybudovat si významný podíl na trhu. Přispěla k tomu i nepříznivá ekonomická situace v Evropě, uvedla GM.

Společnost vrátila značku do Evropy v roce 2005 a dovážela pod ní hlavně přeznačkované vozy své jihokorejské automobilky Daewoo.

Chevrolet Corvette Stingray (2013)

Chevrolet Corvette Stingray (2013): ikonický sporťák si v ČR koupíte i nadále, slibuje GM.

FOTO: Chevrolet

Prodej chevroletů v Evropě ale od té doby stagnuje na úrovni kolem 200 000 vozů za rok. "Tyto výsledky jsou nepřijatelné," řekl místopředseda správní rady GM a předseda dozorčí rady Opelu Stephen Girsky.

„Naši zákazníci se nemusí znepokojovat – budeme i nadále poskytovat všechny záruky, dodávat náhradní díly a servisovat jejich vozy Chevrolet, a to samozřejmě i na vozy zakoupené od nynějška do konce roku 2015,” říká Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. Chevrolety se nadále budou prodávat v Rusku a v zemích Společenství nezávislých států.

GM v Evropě stále ztrátová

Na propad evropského automobilového trhu posledních let reagovala GM sražením cen chevroletů a zaváděním nových modelů vyšších tříd. Tím se ale dostala do střetu se zavedenými evropskými značkami – německým Opelem a britským Vauxhallem. GM zůstává v Evropě ztrátová a oznámený krok má přispět k oživení evropské divize.

Jihokorejská divize GM loni vyvezla do Evropy 186 000 vozů značky Chevrolet a na globálním prodeji této značky se podílela více než 20 procenty. Rozhodnutí ukončit vývoz z Koreje a prodej chevroletů v Evropě do konce roku 2015 bude GM na restrukturalizačních nákladech stát 700 miliónů až miliardu dolarů (až 20,2 miliardy korun).