Hlavní obsah

SUV Cayenne dostalo menšího bráchu, Porsche ukázalo nový Macan

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá automobilka představila už druhé SUV ve svém portfoliu. Vedle modelu Cayenne začne zanedlouho prodávat model Macan (indonésky tygr). Prozatím jsou v nabídce tři motory, a co je zajímavé - tři různé typy podvozků.

BEZ KOMENTÁŘE: Nové Porsche MacanVideo: Porsche

 
Článek

Macan přebírá typické rysy současné druhé generace většího SUV Cayenne, vnějším designem jsou si oba modely velmi podobné. Macan je s rozměry 4699 x 1923 x 1624 mm o 146 mm kratší, o 16 mm užší a o podstatných 82 mm nižší než Cayenne. Macan je také větší než Audi Q5, ze kterého vychází rovněž použitá technika, byť její finální naladění je odlišné.

Pro Macan, dostupný až s 21“ koly (standardem jsou 18palcová kola), jsou k dispozici tři typy podvozků. Základem je podvozek s ocelovými pružinami; přední náprava je pětiprvkové konstrukce, zadní kola jsou zavěšena na víceprvkové nápravě.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Druhou možností je kombinace ocelových pružin a adaptivních tlumičů PASM (s režimem „komfort“ a „sport“) a konečně třetí variantou - v segmentu kompaktních SUV unikátní - je vzduchové odpružení. Vzduchový podvozek automaticky udržuje výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení, přičemž světlou výšku lze nastavit ve třech úrovních - až 230 mm, což se hodí pro jízdu terénem.

Automat a 4x4 pro všechny verze

Všechny verze mají dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku  a pohon všech čtyř kol. Ten je řízen prostřednictvím elektronicky ovládané vícelamelové spojky s elektronickým závěrem diferenciálu (ABD) a protiprokluzovým systémem (ASR). Trvale hnaná je zadní náprava, v případě potřeby se část točivého momentu dostane i na přední kola.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne S Diesel

Z jakých motorů lze vybírat? Zatím jsou tři, ale v příštích letech určitě přibydou ještě další. Základem je zážehový šestiválec o objemu tři litry s dvojicí turbodmychadel. Tato jednotka produkuje výkon 340 k (250 kW). Tento model zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s (5,2 s příplatkovým paketem Sport Chrono). Automobil dosahuje nejvyšší rychlosti 254 km/h a v kombinovaném režimu měření NEDC se spotřeba pohybuje mezi 9,0 a 8,7 l na sto ujetých kilometrů.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Zájemce o vznětový motor uspokojí verze Macan S Diesel. Opět jde o třílitrový šestiválec, tentokrát naladěný na výkon 258 k (190 kW). V kombinovaném režimu činí spotřeba nafty 6,3 l/100 km. Stovku zvládne dieselový „tygr“ za 6,3 s (nebo 6,1 s ve spojení s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlost činí dle výrobce 230 km/h.

Vrcholná verze má 400 koní

Prozatímním vrcholem je Macan Turbo. Přeplňovaný motor 3,6 l V6 (ve vozu od Porsche se objevuje poprvé) dává nejvyšší výkon rovných 400 koní (294 kW). Stovku tak zvládnete za působivé 4,8 s (s paketem Sport Chrono 4,6 s) a pojedete až 266 km/h. To vše při normované spotřebě 9,2 l/100 km.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

V nové továrně, prodej v ČR od dubna

Macan se bude vyrábět v továrně v Lipsku, do které Porsche před spuštěním výroby investovalo 500 miliónů eur. Ročně ze zdejší výrobní linky může sjet až 50 tisíc vozidel. V České republice bude nové SUV k dostání od 5. dubna 2014.

České ceny zatím nebyly oznámeny, v sousedním Německu přijde základní benzínová nebo naftová verze na stejnou sumu 57 930 euro, což je v případě aktuálně oslabené české měny cca 1,5 miliónu korun.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám