Parametry šestilitrového motoru berou dech i v takto velkém a relativně těžkém luxusním sedanu: největší výkon má hodnotu 630 koní (463 kW), kterých motor dosahuje v rozmezí 4800 až 5400 otáček.

Na zadní kola putuje mamutích 1000 Nm točivého momentu (dostupných mezi 2300 až 4300 ot./min.).

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz

Výsledkem je zrychlení 0–100 km/h za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h, bez omezovače by S65 AMG bez problémů jelo přes 300 km/h.

Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem má hodnotu 11,9 l/100 km, na čemž má svůj podíl i standardní start/stop systém, který virtuálně snižuje spotřebu během normovaných měření.

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz

Keramické brzdy za příplatek

Standardem jsou dvacetipalcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 255/40, respektive 285/35. Ocelové kotouče brzd lze za příplatek vyměnit za karbon-keramické brzdy. Ty mají vpředu rozměr 420 mm, třmeny mohou být lakovány odlišnou barvou.

S65 AMG má standardně systém ESP Dynamic Cornering Assist, který v zatáčkách přibržďuje zadní odlehčené kolo.

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz

Vrcholná verze se začne prodávat na jaře 2014, cena začíná na částce šest miliónů korun. Samotná technika či zpracování interiéru do značné míry vycházejí z již představené třídy S, podrobnosti najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz