Nové BMW i3 je poháněné výhradně elektromotorem vážícím 50 kilogramů. Nejvyšší výkon činí 125 kW/170 k a točivý moment 250 Nm, který se přenáší přes jednostupňovou převodovku na zadní kola. Jako zdroj energie slouží lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze 3999 mm dlouhého, 1775 mm širokého a 1578 mm vysokého automobilu.

Na vozidle je ve značné míře použit CFRP (karbonový kompozit) – obzvláště lehký materiál (o 50 % lehčí než ocel a o 30 % lehčí než hliník). I díky němu se podařilo udržet hmotnost automobilu na působivých 1195 kilogramech (DIN, 1270 kg dle metodiky EU). Zajímavostí jsou zadní dveře, které se otevírají proti směru jízdy. BMW i3 nemá B sloupky a díky absenci klasické převodovky spojené s motorem ani středový tunel.

BMW i3

BMW i3

FOTO: BMW

Elektrický bavorák zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za ne nezajímavých 7,2 sekundy, rozjede se na 150 km/h. Dojezd činí až 190 kilometrů, vždy ale záleží na dalších podmínkách – venkovní teplotě, profilu silnice, schopnostech konkrétního řidiče atp.

Ceny od 900 000 korun

Ceny jsou hodně vysoké (jakkoliv je už základní výbava velmi štědrá) a začínají na částce 900 tisíc korun. Pokud si připlatíte ještě 117 tisíc, dostanete verzi +REX, která má navíc zážehový dvouválec. Ten neslouží k pohybu vozu, nýbrž k dobíjení akumulátoru a tím ke zvýšení dojezdu.

BMW i3

BMW i3

FOTO: BMW

Model i3, kterým BMW vstupuje do prémiového segmentu elektrických automobilů, vyrábí závod v Lipsku a prodává 580 dealerství BMW po celém světě, přičemž jeden je z České republiky. Letošní kvóta však byla vyprodána. Tisková mluvčí BMW ČR Veronika Jakubcová ale odmítla v odpovědi pro Novinky.cz specifikovat, jaký je přesný počet objednaných i3. Tipujeme, že více než pět vozů to nebude, i tak je to ale s ohledem na vysokou pořizovací cenu úspěch. „Zájem je větší než nabídka,“ dodala Jakubcová.

BMW i3

BMW i3

FOTO: BMW