Článek
Pětidveřové „kupé“ je poháněno motorem 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 koní). Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je po deaktivaci omezovače 305 km/h. Mezi vozy s karoserií pseudokupé jde o nejrychlejší model od Audi.
Čtyřlitrový osmiválec, spojený výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou, je přeplňován dvěma turbodmychadly. Mezi 1750 a 5500 otáčkami je k dispozici 700 Nm točivého momentu.
Motor má systém vypínání válců COD (Cylinder On Demand). Díky tomu se z něj při nízkém zatížení stává čtyřválec, protože řídicí jednotka deaktivuje válce 2, 3, 5 a 8 uzavřením příslušných ventilů.
Základ těsně pod třemi milióny
Sériově se pro RS 7 Sportback dodává pohon všech kol quattro. Objednat lze také zadní diferenciál s omezenou svorností. Elektronický stabilizační systém je podle Audi plně vypínatelný.
Není bez zajímavosti, že standardem pro tento model jsou dvacetipalcová kovaná kola. Přední kotouče mají průměr 390 milimetrů, připlácet se dá i za brzdy z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
V nabídce je deset barev karoserie. Základní cena 2 975 000 korun ani zdaleka nemusí být konečná. Utrácet můžete za jiný než základní lak karoserie (bílá, černá a šedá). Připlatit se dá i za kola o průměru 21 palců (51–57 tisíc, v nabídce jsou tři různé druhy).
Nabídka lákadel dále pokračuje lepší audioaparaturou, koženými potahy či prvky komfortní či bezpečnostní výbavy (nejdražší jsou keramické brzdy za 236 400 korun). S konečnou cenou se tak bez problémů dostanete na hranici čtyř miliónů korun.