O pohon se stará uprostřed umístěný osmiválec se zdvihovým objemem 3,8 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel (stejný motor je i v méně výkonném MP4-12C).

V P1 je výkon spalovacího motoru 737 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 720 Nm a tohoto maxima dosahuje při 4000 otáčkách. Dalších 179 koní a 260 Nm přidává elektromotor, celkový výkon je 916 koňských sil.

McLaren P1 (2013)

McLaren P1 (2013)

FOTO: McLaren

Přenos výkonu má na starost sedmistupňová dvouspojková převodovka, všechen točivý moment putuje na zadní kola. P1 dovede jet i v čistě elektrickém režimu, 96 kilogramů vážící baterie mu dávají „šťávu“ na pouhých 10 kilometrů.

Nejvyšší rychlost omezena při 350 km/h

Parametry zrychlení či decelerace jsou velmi působivé. Stovku P1 pokoří za 2,8 s, zrychlení 0–200 km/h je otázkou 6,8 s a 0–300 km/h zabere pouhých 16,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 350 km/h (původně se hovořilo o „neomezených“ 384 km/h). To vše při kombinované – a jistě spíše teoretické – spotřebě 8,3 l.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: McLaren P1 za polárním kruhem; Zdroj: McLaren

Neméně působivé je i zpomalování, které mají na starost karbon-keramické brzdy. Ze stokilometrové rychlosti do úplného zastavení je potřeba 2,9 s a 30,2 metru. Zpomalení 200–0 km/h je otázkou 4,5 sekundy a 116 metrů, 300–0 km/h pak zabere 6,2 sekundy při délce 246 metrů.

McLaren P1 (2013)

McLaren P1 (2013)

FOTO: McLaren

Výroba trvá 17 dní

Na prodej bude celkem 375 exemplářů, které se vyrábějí výhradně ve Wokingu (Velká Británie). Bez zajímavosti není, že jedno auto vyrábí 82 pracovníků a zabere jim to 17 dní, což je v době velkovýroby automobilů jen těžko představitelné. Vzhledem k celkové pečlivosti výrobního procesu to ale ničemu nevadí.

McLaren P1 přijde v přepočtu na 26 miliónů korun a jestli máte zájem, několik volných kusů z plánované produkce ještě nemá svého majitele.

McLaren P1 (2013)

McLaren P1 (2013)

FOTO: McLaren