Projekt, jehož cílem je vyvinout automobil, který se automaticky vyhne překážce na silnici, byl zahájen v roce 2010. Účastní se ho celkem 29 partnerů, přičemž z automobilek jsou zastoupeny značky Ford, BMW, Volvo, Fiat a koncerny Volkswagen a Daimler. Na výzkumu se rovněž podílí pražské ČVUT.

Technologie autonomního objetí překážky snímá silnici před vozem prostřednictvím tří radarů, ultrazvukových senzorů a kamery. Pokud zaznamená pomalu jedoucí či stojící objekt, upozorní řidiče nejprve vizuálním a poté i zvukovým výstražným znamením.

Pokud řidič nereaguje, začne systém automaticky brzdit (což umí i nyní komerčně prodávané systémy) a zároveň - což dosud nikdo nenabízí - začne pomocí radarů hledat volný prostor z obou stran překážky. Pokud je střet s překážkou nevyhnutelný (a řidič nereaguje), řídící jednotka provede sama bez lidského zásahu vyhýbací manévr.

Samočinné brzdění bez vyhnutí už v autě mít můžete

Vzhledem k enormní složitosti celého zařízení zatím není zřejmé, kdy se tento systém začne u vybraných automobilek nabízet zákazníkům.

Systém pro samočinné brzdění (který si do některých současných automobilů lze koupit) může špatně fungovat v horších klimatických podmínkách (při dešti nebo sněžení) a může chybně vyhodnotit například kovovou mostní konstrukci.

Podle průzkumů Euro NCAP mohou tyto systémy zamezit nebo zmírnit následky v 27 procentech dopravních nehod.