Řada konkurentů se v této kategorii vydává cestou zvětšování objemů a přidávání nových elektronických funkcí. Suzuki se s modelem V-Strom snaží nabídnout především dobrou cenu. Doufá, že ta zaujme víc než elektroničtí pomocníci.

Suzuki V-Storm 1000 (2013)

Suzuki V-Strom 1000 (2013)

FOTO: Suzuki

Vzhledově nový V-Strom 1000 rozvíjí tvary menšího modelu 650. Výrazný „zoban“ pod předním světlometem odkazuje na klan legendárních jednoválců 800 DR Big.

Vpředu má novinka 19palcové, vzadu 17palcové kolo, což jsou stejné rozměry, jaké používal předchůdce. Jen kola už nejsou ocelová s dráty, ale litá. Suzuki šetří hmotnost. Novinka je prý opět o něco víc silniční než minulá generace.

Suzuki V-Storm 1000 (2013)

Suzuki V-Strom 1000 (2013)

FOTO: Suzuki

Nový motor sice vychází ze základu agregátu z modelu TL1000, ale má větší vrtání a tím i objem. Z 999 se zvýšil na 1037 ccm. Nové jsou i písty, hlava, klika, spojka a konstruktéři použili také nové technologie pro snížení vnitřních odporů. Motor dostal dvě svíčky na válec. Výkon výrobce zatím nezveřejnil.

Suzuki V-Storm 1000 (2013)

Suzuki V-Strom 1000 (2013)

FOTO: Suzuki

Šestirychlostní převodovka

Převodovka nabízí šest rychlostních stupňů. Na V-Stromu se objevuje i kontrola trakce. U Suzuki je to premiéra. Systém bude vypínatelný a stavitelný ve dvou citlivostech. Stavitelný a také plně vypínatelný by měl být i systém ABS.

Kombinace spotřeby 4,8 l/100 km a nádrže na 20 litrů paliva nabídne jezdci na V-Stromu dojezd přes 400 km. Cestovatelé ocení i plexi nastavitelné za jízdy nebo 12V zásuvku pro napájení navigace přímo na přístrojovce.

K dispozici bude pochopitelně i řada originálního příslušenství - zadní a postranní kufry, zvýšené plexi, jiná sedla, diodové mlhovky nebo kryt motoru.

Suzuki V-Storm 1000 (2013)

Suzuki V-Strom 1000 (2013)

FOTO: Suzuki

Prodej bude zahájen na jaře 2014, cenu zatím Suzuki neprozradilo.