Střešní sklo je velké bezmála dva metry čtvereční, jde o výrazný prvek, který pomáhá designu mladoboleslavské novinky. Běžná skla mají tloušťku 4,5 mm, v tomto případě je použité sklo robustnější – má 5 mm, což samozřejmě zvyšuje i hmotnost. Sklo samotné mimochodem váží 22,8 kg. Linie automobilu nekazí do střechy integrovaná anténa pro příjem radiosignálu.

Škoda Rapid Spaceback

Škoda Rapid Spaceback bez prosklené střechy. Všimněte si typu použité antény.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Běžná skla se při nehodě rozbijí na stovky malých kusů, střešní sklo v Rapidu Spaceback má dvě vrstvy (a mezi nimi bezpečnostní fólii), tím je zabráněno vysypání. Panoramatická střecha na popisovaný model stojí 17 tisíc korun.

Saint-Gobain Sekurit v Česku vyrábí skla do automobilů od roku 1994 v Hořovicích, kde zaměstnává 550 pracovníků. Mezi její patrně největší úspěchy patří dodávka pro Ferrari – konkrétně pro model LaFerrari. Jeho odlehčené čelní sklo je tlusté pouhé čtyři milimetry.