Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu. Pečenkův odchod z funkce podle mluvčího Škody pro ČR Vítězslava Pelce nesouvisí s ekonomickými výsledky společnosti nebo aktivitami konkurence.

"Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru, pan Pečenka i nadále zůstává v pracovním poměru," řekl.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Korejský Hyundai se proti Škodě vymezil masívní srovnávací reklamní kampaní, po které obě značky zaznamenaly v září zhruba pětinový nárůst prodejů.

Hyundai zvýšil prodej o 117 aut, u Škody byl nárůst o 724 vozů. Celkově Škoda prodala v září v tuzemsku téměř čtyřikrát tolik co korejský konkurent.