Právě sto kusů vozu Mercedes-Benz CLK AMG v úpravě DTM totiž sjede z výrobní linky. Mercedes ve spolupráci s AMG a závodním týmem H.W.A. dodá první automobily na trh již letos na podzim. Závody DTM se v letošním roce staly atraktivní i pro české motoristické fandy, neboť v jednom z loňských vozů mercedes seriál jezdí Jarek Janiš. Předposlední závod seriálu se navíc pojede na Masarykově okruhu v Brně.

Civilní verze loňského závodního vozu Mercedes-Benz CLK AMG, kterou na okruzích v letošním seriálu sedlá mimo jiné již zmíněný Janiš, si se svým soutěživým bráškou v ničem nezadá.

Pod kapotou je speciálně upravená verze osmiválcové přeplňované jednotky známé z modelu SL 55 AMG. Vylepšení se například dočkala kliková skříň, písty, ventilové rozvody, chladící systém či sací kanály. AMG V8 se tak může se svým obsahem 5,5 l pyšnit výkonem 428 kW (582 koní). Maximální točivý moment pak dosahuje hodnoty 800 Nm již od 3500 otáček za minutu.

A to nejzajímavější nakonec. Jelikož se takto upravený vůz stává v podstatě zbraní na čtyřech kolech, byla maximální rychlost elektronicky omezena na 320 km/hod. Ručička tachometru by se totiž velice ráda a bez větších potíží drala až k vyznačeným 360 kilometrům za hodinu. Z nuly na stovku se tato malosériová lahůdka vyhoupne za 3,9 vteřiny.