Nová třistaosmička se poprvé ukázala už v polovině května, světovou premiéru bude mít až v září na frankfurtském autosalonu. Nový model je postaven na modulární platformě EMP2. 

Na délku bude Peugeot 308 dlouhý 425 centimetrů, vysoký je 146 cm. Šířku ani rozvor náprav automobilka nesdělila, zavazadlový prostor nabídne 470 litrů. [celá zpráva]

Peugeot 308 (2013)

Peugeot 308 (2013)

FOTO: Peugeot

Vedle standardní verze se ukáže i 308 R, prozatím pouze v koncepční verzi. Z tvarů je ale zřejmé, že jde z 90 procent o sériový model.

Lišit se patrně budou pouze zpětná zrcátka a zadní difuzor. Hezkým detailem je přední maska s výraznými otvory pro přívod vzduchu.

Peugeot 308 R (koncept, 2013)

Peugeot 308 R (koncept, 2013)

FOTO: Peugeot

Proti standardní verzi je „erko“ o 26 mm snížené a dostalo pneumatiky o rozměru 235/35 R19. Posílena je i brzdová soustava, přední kotouče mají průměr 380 mm. Motor byl převzat z vozu RCZ R, jde tedy o turbodmychadlem přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku s výkonem 270 koní při 6000 otáčkách.

Točivý moment má hodnotu 330 Nm a je dostupný v širokém rozpětí 1900 až 5500 otáček za minutu. Výrobce udává kombinovanou spotřebu paliva 6,3 l/100 km.

Peugeot 308 R (koncept, 2013)

Peugeot 308 R (koncept, 2013)

FOTO: Peugeot