Focus poháněný litrovým motorem, turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem je naladěn na výkon 74 kW (100 koní). Ford má v nabídce i verzi s výkonem 94 kW (128 k), ta se ale pro tuto úspornou verzi nenabízí. Focus 1.0 EcoBoost je se svojí normovaně naměřenou spotřebou 4,3 l nejúspornějším benzínovým autem, jaké má modrý ovál v nabídce. Pro focus lze sehnat ještě šetrnější verzi (3,4 l), ta však spaluje naftu.

Úsporný focus, vyráběný v německém Saarlouis, spoléhá kromě nízkoobjemového motoru na pneumatiky s nízkým valivým odporem a prodlouženými převody, které ale dynamice jízdy rozhodně nepomáhají.

Dále je zde start/stop systém, rekuperační dobíjení či aktivní maska chladiče, která natáčí lamely podle aktuální rychlosti a ve vyšších rychlostech tak usměrňuje proudění vzduchu.

Tříválec se objevuje ve většině fordů

Litrový EcoBoost byl uveden na trh loni, najdete jej v modelech Fiesta, B-Max, C-Max a Grand C-Max. Ford plánuje jeho zavedení i do užitkových modelů Transit Connect a Transit Courier a litrový tříválec bude dokonce pohánět i nové mondeo, což alespoň na papíře působí šíleně.

Úsporný focus přináší i drobné výhody, třeba ve Velké Británii bude osvobozen od silniční daně, ve Francii zase dostane slevu na dani z nově registrovaných automobilů.

Kolik bude nový model stát, zatím Ford neprozradil, k dispozici není ani údaj o zrychlení na 100 km/h nebo nejvyšší rychlosti. Do prodeje se úsporný focus dostane v roce 2014.