V prvním letošním pololetí prodej skútrů ve třídě do 125 ccm v zemi pod Tatrami vzrostl meziročně na téměř pětinásobek. Nového majitele získalo 1073 skútrů. Jen v samotném červnu se počet registrací nových motocyklů této kategorie zvedl proti loňsku sedminásobně.

Prodejci přiznali, že na takový nárůst připraveni nebyli. Na některé modely se proto čeká i několik měsíců. Zájem o koupi motocyklů se na Slovensku začal prudce zvyšovat ještě předtím, než vstoupila v platnost nová pravidla pro řízení skútrů.

Řidičské oprávnění na osobní automobily ovšem umožňuje od května řídit pouze motocykly ve třídě do 125 ccm, které jsou vybaveny automatickou převodovkou. Motorkář musí navíc tento řidičský průkaz vlastnit alespoň dva roky.

Babetty bez registrace

Nárůst prodeje skútrů ukázal, že většina slovenských měst nemá pro ně dostatek vyhrazených míst k parkování. Připravovaná změna zákona ale počítá s tím, že od příštího roku budou moci řidiči odstavit motocykl i na chodnících v centrech měst, pokud pro chodce zůstane volný prostor o šířce alespoň 1,5 metru.

Na Slovensku je registrovaných více než 100 000 motocyklů. Povinné registraci nepodléhají například legendární mopedy značky Babetta. Majitelům těchto motocyklů parlament loni udělil výjimku, starší mopedy tak nadále nemusejí být vybaveny poznávací značkou.