Hlavní obsah

Nissan po 30 letech obnovil značku Datsun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá největší japonská automobilka Nissan v indickém Dillí představila první vůz své oživené značky Datsun. Společnost značku před třemi desítkami let přestala používat, předtím však japonským autům pomohla ke kladnému přijetí na západních trzích. Nissan nyní doufá, že její vzkříšení automobilce pomůže k lepším prodejům na rozvíjejících se trzích.

Foto: Nissan

Datsun Go (2013)

Článek

Datsun s novou tváří se v Indii začne prodávat příští rok. Cena pětidveřového vozu Datsun Go zde nepřekročí 400 000 rupií (cca 133 000 korun). Kromě Indie se budou Datsuny prodávat také v Indonésii a v Rusku. Velikost a ceny vozu se však budou na trzích lišit, uvedla společnost, která nevylučuje ani expanzi značky na Blízký východ, do Latinské Americky či Afriky.

Nissan v minulosti pod značkou Datsun prodával většinu svých automobilů v zahraničí. V roce 1981 ji sice přestal používat, značka však podle médií zůstala v povědomí ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha asijských zemích.

Nissan Motor v květnu oznámil, že ve čtvrtém finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně téměř o polovinu na 110 miliard jenů (nyní zhruba 21,9 miliardy korun) díky slabší domácí měně. Firma také předpověděla, že v novém finančním roce zvýší prodej na 5,3 miliónu vozů z loňských 4,9 miliónu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám