Hlavní obsah

Lehké, hravé, praktičtější. Suzuki začalo prodávat pětidveřový Swift Sport

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Suzuki začalo vedle třídveřové verze nově prodávat pětidveřovou verzi Swiftu Sport. Krátce jsme ji vyzkoušeli na uzavřené trati nedaleko vojenského letiště v Milovicích.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Článek

Zábavné auto nemusí mít čtyři turba, pohon zadních kol a cenovku blízkou miliónu korun. Hodně legrace si za volantem užijete i v lehkých malých autech, která sice neohromí výkonem, na technické trati - kterou může reprezentovat i ta kterou vidíte na videu - se dá za jejich volantem užít docela dost zábavy.

Už třídveřový Swift Sport jsme oceňovali pro jeho lehkost, ochotu k zatáčení i přilnavosti. Atmosférický motor nemá výkonu na rozdávání, musíte jej držet ve vyšších otáčkách, aby trochu jel. Tady mají silnější protivníci typu Fabie RS výhodu, jakkoliv při našem srovnávacím testu na autodromu v Sosnové jsme jako vítěze zvolili právě japonský hatchback. [celá zpráva]

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Motor s interním kódem M16A je klasicky umístěn vepředu a pohání přední kola. Jde o ten samý atmosférický čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí, variabilním časováním ventilů a objemem 1,6 litru, který najdete i v třídveřové verzi. Motor nabídne výkon 136 koní (100 kW); dosahuje jej až při 6900 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 160 Nm při 4400 otáčkách.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Nízká hmotnost dělá hodně

Na improvizovaném okruhu nedaleko Milovic drobně prší a přední pneumatiky také nemají nejlepší kondici, přesto se pětidveřový swift nenaklání, je neutrální i dobře čitelný. Podvozku i sedmnáctipalcovým pneumatikám ale můžete věřit ještě více. Jak autorovi článku později ukázal závodník Martin Semerád, většina rychlých zatáček šla bez větších problémů projet ještě o 10 - 15 km/h rychleji.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Hodně dělá nízká hmotnost, která je o pár kilo vyšší než u „třídvířka“, pořád to ale je výtečných 1060 kg. K tomu připočtěte i přesnou šestistupňovou převodovku, tvrdší (avšak ne přehnaně) pružiny a dobře dávkovatelné brzdy a máte adepta na nejzábavnější malý hot hatch za přijatelnou cenu. Vhodně je naladěna i elektronická stabilizace, která není přehnaně aktivní.

Suzuki Swift Sport na okruhu v Milovicích (on board)Video: Novinky

Cena pod 400 tisíc

Všechno ale samozřejmě není ideální, například vadí vyšší posaz za volantem, až moc utlumený výfuk i příliš obyčejný interiér (ovšem s dobrými předními sedadly). A samozřejmě - v některých situacích vám prostě bude chybět výkon, 136 koní není na sportovní, třebaže lehké auto, žádný zázrak.

Přes výše zmíněné nedostatky jde i v případě přirážky 10 000 Kč za praktičtější pětidveřovou verzi o zajímavý model, který ale nebude vyhovovat každému. Stojí 389 900 korun a v nabídce je jediná výbava, která má prakticky vše co potřebujete. Kdo shání malé a hbité nové auto do 400 tisíc korun, měl by si Swift Sport připsat na seznam aut na zkušební jízdu.

Foto: Suzuki ČR

Suzuki Swift Sport

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám