Článek
Dobře stanovit prodejní cenu čehokoliv, od toustovače po tryskové letadlo, je alchymie; čím složitější produkt, tím je to náročnější. V poslední době lze zmínit zlevňování Škody Rapid, která svou původní vysokou pořizovací cenou odrazovala zákazníky. Ještě razantněji musel zlevňovat tuzemský importér Fordu, který cenu sportovního Focusu ST přepálil o stovky tisíc. Své jistě udělala i levnější konkurence v podobě Opelu Astra OPC a Golfu GTI.
Po úpravě, která zachovala stejnou základní výbavu, stojí Focus ST 659 990 korun za pětidveřovou verzi. Kombi si u modrého oválu cení na 689 990 korun; mimochodem tato cena podle nás naznačuje, za kolik se začne zanedlouho prodávat Octavia RS.
Ale zpět k Focusu ST: ceny jsou nyní o 196 tisíc korun nižší v případě pětidveřového hatchbacku, kombi je levnější dokonce o 206 tisíc korun. Takhle razantní zlevnění je málokdy vídané a ukazuje, že původní pořizovací cena nebyla zvolena úplně nejlépe.
Pro doplnění, Astra OPC nyní v tuzemsku stojí v akci 633 900 korun, Golf GTI je za 613 900 korun.