Hlavní obsah

Citroën zprovoznil v Česku systém tísňového volání s lokalizací

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Červené tlačítko SOS, které v případě dopravní nehody či nouze umožní spojení s dispečinkem, mají vozy koncernu PSA už zhruba šest let. Až nyní je ale v Česku k dispozici systém tísňového volání s lokalizací. Od konce června bude tato služba dostupná pro vybrané modely od Citroënu.

Foto: Citroën

Tlačítko SOS ve vozidlech od PSA (Peugeot Citroën)

Článek

Systém v případě dopravní nehody, náhlé zdravotní indispozice nebo jiného ohrožení umožní spojení s dispečinkem, přičemž operátor získá díky GPS i přesnou polohu vozidla a kterým směrem jelo. Zobrazí se zároveň typ a barva vozidla, a také, zda jde o diesel nebo benzínovou verzi. Přestože jde o systém vyvinutý koncernem PSA, Peugeot v Česku tuto vymoženost podle tiskové mluvčí Radky Matthey nedostane.

„Systém odešle SMS s údaji o lokalizaci a spojí s operátorem na dispečinku,“ uvedl pro Novinky.cz Tomáš Hubínek, vedoucí projektu pro volání s lokalizací. „SIM karta je zabudovaná, systém lze aktivovat i u starších citroënů, které mají uvnitř červené SOS tlačítko,“ uvedl Hubínek.

Systém pro tísňový hovor se aktivuje automaticky při nárazu nebo pětisekundovým podržením tlačítka SOS. Volající je spojen v českém jazyce, i když se právě nachází v zahraničí. Nejde však o volání na tísňovou linku 112, která zatím v Česku nedovede automaticky přijímat souřadnice pro lokalizaci - v blízké budoucnosti by se to však mělo změnit.

Systémy pro tísňové volání zatím nejsou v automobilech běžné (obdobné systémy nabízí Mercedes, Volvo či BMW), brzy se to však minimálně v Evropě změní. Do října 2015 mají být všechna auta v Evropské unii povinně vybavena systémem automatizovaného tísňového volání při dopravních nehodách (tzv. eCall).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám