Článek
"Je to v podstatě náhrada za velké traktory, které tahají přívěsy," řekl místopředseda představenstva společnosti Tatra Trucks, které nyní automobilka patří, Radek Strouhal. Vůz má tři nápravy, přičemž při rychlosti do 40 kilometrů v hodině má řiditelnou přední i zadní nápravu.
"Na silnici se Tatra tváří jako normální auto. Přijede na pole, zpomalí, přepne na řízení obou náprav a začne se to chovat jako traktor," uvedl Strouhal. Vůz je postavený na nejmodernějším tatrováckém modelu, Tatře Phoenix.
Tatra se nejvíce uplatní v nejtěžších terénech. Na asfaltových cestách podle Strouhala moc smysl nemá, nejužitečnější je na silnicích v zimě, kdy se ve sněhu dostane i ze situace, kterou jiná vozidla nezvládnou.
"Tatra je opravdu unikátní, že si umí poradit s terénem, se kterým si jiná vozidla neporadí. Cílíme primárně na stavebnictví, cílíme na důlní sektor, cílíme na veškeré těžby jak nerostů, tak i plynu a podobně. Cílíme samozřejmě i na hasiče, kteří jsou našimi velice váženými a důležitými zákazníky, protože hasičská vozidla Tatra mají dlouhou tradici," řekl místopředseda představenstva.