Za verzi s dvanáctistovkou pod kapotou, pětistupňovou manuální převodovkou a výkonem 82 koní chce tuzemský importér rovných tři sta tisíc korun. Nejlevnější dieselový motor (1,4 HDI, 68 k), rovněž spojený s manuálním „pětikvaltem“, je o 45 tisíc korun dražší. Základní výbava přitom obsahuje vše podstatné, připlácet je nutné pouze za litá kola a klimatizaci (stojí nadprůměrných 20 000 korun).

Peugeot 2008 (2013)

Peugeot 2008 (2013)

FOTO: Peugeot

Bez zajímavosti není ani páteční zpráva Peugeotu, který zdvojnásobuje výrobu tohoto modelu (nově tak z továrny vyjede měsíčně 10 000 kusů). Francouzi evidují v Evropě už 16 000 závazných objednávek (dokonce i v zemích, kde si tento model není možné vyzkoušet).

Peugeot 2008 (2013)

Peugeot 2008 (2013)

FOTO: Peugeot

Peugeot neprožívá nyní ekonomicky šťastné období, nový crossover by mu ale mohl zlepšit náladu. V roce 2015 chce mimochodem prodávat 200 000 kusů dvatisíceosmičky.

Nový model 2008 sdílí mnoho dílů s malou 208 (stejná třída jako fabia). Oproti dvěstěosmičce je novinka o 20 centimetrů delší, o deset vyšší a o pět centimetrů širší. Kufr nabídne základních 360 litrů, po sklopení zadních sedaček 1194 litrů – na relativně malé auto jde o velmi dobré hodnoty.

Skvělé je, že se podařilo udržet nízkou hmotnost 1045 kilogramů dle evropských norem, což po odečtení hmotnosti normovaného řidiče (75 kg) a provozních kapalin dává suchou hmotnost pod jednu tunu.

Pohon 4x4 nenabídne

Podvozek je složen z předního zavěšení McPherson, vzadu je pak příčný nosník; pružiny a tlumiče jsou oproti verzi 208 specificky seřízené. Jinak naladěný je dle výrobce i posilovač řízení.

Pro model 2008 se nenabízí pohon 4x4, malou a rozhodně neplnohodnotnou náhradou je systém Grip Control. Ten dovoluje zvolit řidiči množství přenášeného výkonu na přední kola, v nabídce jsou režimy Sníh, Terén, Písek, ESP Off. Zda to bude fungovat, ukáže až praxe.

Peugeot 2008 (2013)

Peugeot 2008 (2013)

FOTO: Peugeot

Nabídka benzínových motorů zahrnuje tříválce 1,2 l e-VTi o výkonu 60 kW (82 k), později bude k dispozici i silnější verze - 81 kW (110 k), respektive 96 kW (130 k). Čtyřválcové benzínové motory zahrnují jediný agregát - 1,6 l VTi o výkonu 88 kW (120 k).

Naftové motory budou k dispozici tři: 1,4 l HDi - 50 kW (68 k) a 1,6 l e-HDi s výkonem 68 kW (92 k). V nabídce bude i silnější verze téhož motoru – 84 kW, respektive 115 koní.