Vozy se budou montovat v závodě britsko-běloruské firmy Unison ze součástek a sad dovezených z Německa a Španělska. Závod by měl vyrobit 7000 aut ročně. Dohoda je platná do roku 2017.

"Výroba vozů Corsa v Bělorusku je součástí naší strategie vyrábět auta tam, kde je prodáváme," uvedl výrobní ředitel Opelu Peter Thom. Dodávky montážních sad z Evropy pak podle něj podpoří výrobu v západní Evropě.

Montáž vozů tímto způsobem je běžným a levným způsobem, jakým se mohou automobilky vyhnout dovozním clům. Pouze malé množství práce se provádí v místě, většinu výrobního procesu si automobilky obstarají ve svých domovských továrnách, což jsou v případě Opelu závody v Eisenachu a Zaragoze.

Ztráty GM v Evropě se v loňském roce více než zdvojnásobily na 1,8 miliardy USD (34,8 miliardy Kč). Letos se čeká pouze mírné zlepšení, protože poptávka po autech je nejnižší za téměř 20 let, napsala agentura Reuters.