Hlavní obsah

Polák ujel s Mitsubishi Carisma přes milión kilometrů

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Polák Jerzy Czaja koupil ojeté Mitsubishi Carisma z roku 1996. Tehdy mělo auto najetých padesát tisíc kilometrů, po brázdění polských i evropských silnic má vůz bez větších technických problémů či dopravní nehody v současnosti ujeto 1 001 112 km.

Foto: Mitsubishi

"Milionářské" Mitsubishi Carisma

Článek

V dnešní době mnozí berou auto jako spotřební zboží, které se po pěti letech vymění za nové. Současná auta procházejí v automobilkách extrémními testy na 100 tisíc kilometrů, které v praxi představují zhruba 200 – 250 tisíc ujetých kilometrů. Mnoho dnešních automobilů je po této hranici sice provozuschopných, nicméně s dílčími problémy, jejichž oprava by vyšla na enormně mnoho peněz.

Vždy ale záleží na tom, jak se konkrétní majitel k autu choval, jak jej řídil a jaký mu dopřával servis. Starší auta jsou sice méně bezpečná než ta moderní, pro svou konstrukční jednoduchost a menší množství elektroniky mají ale výhodu ve snazších a levnějších opravách.

Carisma, která ujela přes milión kilometrů, je toho dobrým příkladem. Za celou dobu se musely měnit pouze drobnosti - ložiska na všech kolech, zadní příčné rameno nápravy a brzdové kotouče. Stabilizátor se od roku 1996 měnil dvakrát a jednou se kvůli unikající chladicí kapalině muselo vyměnit těsnění.

Foto: Mitsubishi

Ukazatel počtu ujetých kilometrů má jenom šest číslic, po ujetí 999999 se tak přetočil zprátky na 000000.

Carisma byla prvním modelem Mitsubishi Motors vyvinutým speciálně pro Evropu. Vyráběla se rovněž na starém kontinentu - v Nizozemí. Od května 1995 do prosince 2003 se vyprodukovalo téměř 400 tisíc kusů, 30 % z nich jako čtyřdveřový sedan, zbytek jako pětidveřový hatchback.

Carisma se vyráběla celkem devět let. Hodně se prodávala v zemích jako je Německo, Velká Británie nebo Nizozemí. V Rusku svého času představovala 60procentní podíl objemu prodeje všech modelů Mitsubishi.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám