Na vnějším vzhledu se toho na první pohled mnoho nezměnilo. Při bližším zkoumání si lze všimnout širší a nižší masky chladiče. Chromovaná lišta s logem automobilky je užší a vizuálně navazuje na nově stylizované světlomety.

Vzadu najdete jinak umístěnou lištu na dveřích, odlišný je i design světel ve stylu nedávno představeného kabrioletu cascada. Obrysová a brzdová světla děleného koncového osvětlení jsou tvořena u všech verzí sedanu a liftbacku diodami.

Opel Insignia (2013)

Opel Insignia (2013)

FOTO: Opel

Opel zapracoval na naladění tlumičů, stabilizátorů a řízení, výsledkem by měl být nižší hluk i vibrace. Novinkou jsou asistenční systémy na bázi radaru a kamery – adaptivní tempomat, monitorování mrtvého úhlu a dále bezklíčové odemykání a startování nebo parkovací asistenční systém druhé generace. Nový je barevný dotykový displej s úhlopříčkou 20,3 centimetru (8 palců).

Nový turbodiesel i benzínové motory

Změnila se i nabídka pohonných jednotek. Hlavní novinkou je turbodiesel o objemu 2,0 l ve dvou výkonových modifikacích – 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Agregát o výkonu 88 kW (120 k) dosahuje točivého momentu 320 Nm a motor o výkonu 103 kW (140 k) až 370 Nm (díky funkci krátkodobého zvýšení plnicího tlaku).

Nové jsou i přeplňované zážehové motory vybavené přímým vstřikováním benzínu o výkonech 125 kW (170 k) a 184 kW (250 k) s maximálním točivým momentem 260 Nm, respektive 400 Nm u silnější verze. Kromě standardního pohonu předních kol se motor 2,0 SIDI Turbo dá kombinovat i s pohonem všech kol.

Ceny zatím Opel neoznámil, prodej bude patrně zahájen hned po zářijové světové premiéře. Současné generace se ve všech nabízených karosářských verzích prodalo 580 000 kusů.