Vítězný tříválec o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k) vyrábí továrna v německém Saarlouis. Jeho spotřeba dosahuje v případě modelu focus 4,8 l/100 km, respektive 5,0 l/100 km v případě silnější verze. Ford ho za poslední rok začal montovat i do dalších modelů (viz tabulka).

Motůrek (Ford o něm tvrdí, že jeho půdorys je velký jako list papíru A4) využívá přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování paliva do válců. Točivý moment motoru dosahuje nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1400 až 4500 otáček. Přečtěte si test fiesty s tímto motorem. [celá zpráva]

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Všechny vítězné motory jsou benzínové, většina z nich bodovala i v minulém ročníku této novinářské ankety.

Výsledky ankety International Engine of the Year
Motor (modely, ve kterých ho najdete)
body
1. Ford 999 ccm tříválec, turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max) 479
2. Volkswagen 1.4l TSI TwinCharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) 408
3. BMW 2,0l twin-turbo čtyřválec (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i, X1 28i) 247
4. Porsche 2.7l šestiválec boxer (Porsche Boxster, Cayman) 245
5. Ferrari 6.3l V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 233
6. BMW/PSA 1.6l turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) 197
7. McLaren 3.8l V8 (McLaren MP4-12C) 180
8. Audi 2.5 TFSI, pětiválec (Audi TT RS, RS3, Q3 RS) 111