Článek
Automobilka opět ukazuje Rapid Sport ve dvoubarevném provedení – karoserie je nalakována v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Auto stojí na velkých, designově atraktivních 19palcových kolech z lehké slitiny. Světla jsou xenonová s proužkem originálně tvarovaných diod pro denní svícení.
Předek má jiný spoiler, větší je i otvor pro přívod vzduchu. Mohutnější jsou i blatníky a boční prahy. Na zádi vozu je podle Škody výrazný nárazník se dvěma integrovanými koncovkami výfuku.
Zadní skupinové svítilny s typickým písmenem C jsou barevně odlišené. Uvnitř je sportovní volant, sedačky Recaro (stejné dostane i Octavia RS) a osvětlené prahové lišty. Fotografie interiéru ale zatím automobilka nevypustila.
Sériová verze nebude
O motoru použitém v konceptu zatím nepadlo ani slovo. Teoreticky by se pod kapotu mohl dostat upravený agregát 1.2 TSI, který v silnější verzi v sériovém rapidu produkuje 77 kW, respektive postaru 105 koní. V nabídce je sice i benzínová čtrnáctistovka (90 kW/122 k), ta se ale dodává pouze se samočinnou převodovkou.
„Se sériovou výrobou Rapidu Sport v tuto chvíli nepočítáme,“ uvedl na dotaz Novinek Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Pelc však naznačil rozšíření nabídky sportovních doplňků pro současné modely Škoda.
„Všichni řidiči, kteří mají v oblibě individualizaci svého vozu, si již brzy budou moci vybrat z bohaté nabídky továrního tuningu v podobě sportovních paketů z kolekce Škoda Originálního příslušenství,“ uvedl.
Spaceback už jezdí kamuflovaný
Přestože Rapid Sport v této podobě Škoda vyrábět nebude, už nyní na veřejných silnicích testuje verzi Rapid Spaceback, která bude druhou karosářskou verzí.
Kvůli co největším úsporám nákladů budou modely Rapid i Rapid Spaceback stejně dlouhé, lišit se budou v oblasti C sloupku a pátých dveří.
Motorizace patrně budou kopírovat nabídku Rapidu, technicky půjde prakticky o identická auta, Spaceback by měl mít emotivnější design než již prodávaný liftback.