V Česku stojí Ford Fiesta ST od 459 150 korun. Standardem jsou sedadla Recaro, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, pneumatiky mají rozměr 205/40. Základní výbava obsahuje vše důležité (včetně šesti airbagů, dvouzónové automatické klimatizace, centrálního zamykání s dálkovým ovladačem apod.). Metalický lak přijde na 10 500 korun.

Ford Fiesta ST: Recara jsou součástí standardní výbavy

Ford Fiesta ST: sedadla Recaro jsou součástí standardní výbavy.

FOTO: Ford

Přibližně šest zákazníků z deseti si objednává černý kožený interiér a 90 procent volí 17palcová kola z lehkých slitin v šedém odstínu Rado, kombinovaná s červenými brzdovými třmeny. Navigaci s pětipalcovou barevnou obrazovkou a audiosystémem Sony si přeje pouhých 19 procent zákazníků, uvádí Ford. Nejčastěji objednávanou barvou pro Fiestu ST je modrá metalíza.

“V Česku se zatím prodalo 11 kusů,” prozradil pro Novinky.cz tiskový mluvčí tuzemského importéra Fordu Martin Linhart.

Výkon 182 koní z šestnáctistovky

Fiestu ST žene vpřed přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 182 koní (134 kW). Točivý moment má hodnotu 240 Nm od 1600 otáček. Nejmenší ST od Fordu dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřiny a rozjet se na 220 km/h. Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba má hodnotu 5,9 l/100 km.

Ford Fiesta ST (2012)

Ford Fiesta ST (2012).

FOTO: Ford

Proti klasické fiestě má verze ST nové tlumiče i pružiny, jinak naladěné je i řízení, nechybí ani systém pro přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC).

Podvozek je ve srovnání s běžnou fiestou snížen o 15 mm. Fiesta ST má jinou mřížku chladiče, sportovněji tvarovaný zadní nárazník a difuzor.

Ford Fiesta ST (2012)

Ford Fiesta ST (2012).

FOTO: Ford