Hlavní obsah

BMW odhalilo novinky pro nadcházející měsíce

Novinky, maž

BMW zveřejnilo inovace pro některé modely. Rozšíří se počet verzí s pohonem všech kol a zhruba s ročním předstihem budou bezmála všechny zážehové motory od BMW plnit emisní normu Euro 6.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW řady 1 - více modelů může být nově ve verzi xDrive.

Článek

Na počátku léta 2013 budou téměř všechny modely se zážehovými motory standardně plnit emisní normu EU6, která je povinná od září 2014. Na počátku modelového roku 2014 budou tuto normu splňovat nejen vozy BMW M, ale také šestiválcové provedení roadsteru BMW Z4. Mnichovská automobilka slibuje standard EU6 i pro další vznětové motory, pro zajímavost model 330d BluePerformance „uměl“ Euro 6 již v roce 2010.

Mnichovská automobilka v průběhu léta rozšíří také počet modelů s pohonem obou náprav. Technologii xDrive nově dostane 118d v třídveřovém a pětidveřovém provedení a dále 318d xDrive sedan a kombi poháněné vznětovým řadovým čtyřválcem o výkonu 105 kW/143 k.

4x4 také pro 335d

Od léta 2013 bude k dispozici také nový vrcholný vznětový model BMW řady 3 s pohonem všech kol xDrive. Výkon řadového vznětového šestiválce je 230 kW/313 k, bohužel v nabídce pro tento sedan nebude šestistupňový manuál, ale pouze osmistupňová samočinná převodovka.

Mimochodem, osmistupňová sportovní samočinná převodovka, nabízená pro modely BMW řady 1, 3 a 6, dostane novou funkci startu Launch Control. Tento prvek, který byl předtím dostupný pouze v modelech BMW M, zajistí účinnější akceleraci s optimální trakcí a maximální dynamikou.

Pro všechny modely BMW řady 6 a 7 bude od léta dostupná nová generace nočního vidění BMW Night Vision. Systém nabízený za nezveřejněný příplatek nyní zahrnuje kromě funkce rozpoznávání chodců také funkci rozeznávání zvířat.

Systémy Driving Assistant a Driving Assistant Plus, představené původně výhradně pro BMW řady 7, se, jak to tak bývá, “stěhují” i do levnějších modelů s roztočenou vrtulí. Driving Assistant obsahuje funkci upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Warning) a pomůže v rychlostech do 60 km/h zamezit čelní srážce. Driving Assistant Plus má navíc kromě výše uvedeného ještě adaptivní tempomat. Ten funguje do rychlosti 210 km/h a dovede díky kombinací radaru zrychlovat i zpomalovat podle pohybujících se vozidel. Systém dovede upozornit i na stojící vozidla či jiné překážky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám