Článek
Technicky jsou obě verze, tedy třídveřová i pětidveřová, zcela totožné. Přední kola roztáčí dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na výkon 220 k (162 kW), u verze Performance pak 230 koní (169 kW) při 6200 otáčkách. Točivý moment dosahuje u obou verzí 350 N, dostupný je již při 1500 otáčkách a jeho maximum je k dispozici do 4400 otáček.
V nabídce je šestistupňová DSG, ale i manuální převodovka, která se k ostrému hatchbacku hodí podstatně více. Základní verze zvládne disciplínu 0-100 km/h za 6,5 sekund a jede až 246 km/h, ostřejší Performance dá stovku za 6,4 s a jede až 250 km/h.
Golf GTI váží 1351 kilogramů dle normy RL 92/21/EEC (tj. včetně 69 kg „normovaného“ řidiče, 7 kg zavazadel, všech provozních kapalin a palivové nádrže naplněné na 90 procent).
V prodeji od května
O krocení motoru se starají přední kotoučové a odvětrávané brzdy s rozměrem 312 x 25 mm, u silnější verze 340 x 30 mm. GTI má proti standardnímu golfu snížený podvozek. Jiná je i přední maska s výraznějším tvarováním a tradiční červená linka a samozřejmě nezbytné znaky GTI. Standardem jsou sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny (pneumatiky 225/45). Uvnitř nechybí klasická sedadla s károvaným vzorem.
Golf GTI bude možné objednávat od počátku května (platí pro německý trh). V nabídce budou tři barvy (červená, černá a bílá), prodejní cena začíná na 28 350 eurech, čili zhruba 708 tisících korun. Český ceník zatím není k dispozici, avšak příplatek proti praktičtější pětidveřové verzi by měl být do 30tisíc korun.