Pětimístná studie Cross Blue Coupé je dlouhá 4889 mm, 2015 mm široká a 1679 mm vysoká. Emotivní design s prudce zkosenou zádí podtrhuje široký rozchod kol (1709 mm vpředu, 1726 mm vzadu). Rozvor náprav činí 2980 mm a je o 87 mm větší než v případě 4795 mm dlouhého touaregu. Studie má extrémně velká kola (22 palců) s pneumatikami o rozměru 285/44. Zavazadlový prostor nabídne 537 litrů v základním uspořádání.

Volkswagen CrossBlue Coupé (2013)

Volkswagen Cross Blue Coupé (2013)

FOTO: VW

Uvnitř zaujme dotykový displej s úhlopříčkou 10,1 palce a senzory přiblížení. Velký displej s volitelným 3D výstupem slouží k ovládání funkcí informačních a zábavních systémů, případně ke sledování provozního stavu hybridní soustavy. Přístrojový panel (12,3“) zobrazuje otáčkoměr a rychloměr, výstup je digitální a lze jej uživatelsky naprogramovat (například pro režim „sport“ vybrat jiné zobrazení než pro režim „eco“).

Volkswagen CrossBlue Coupé (2013)

Volkswagen Cross Blue Coupé (2013) z profilu připomíná vozy od Audi (řada Q).

FOTO: VW

Studie je postavená na koncernové platformě MQB, takže motor bude uložen napříč a o pohon všech kol se bude starat mezinápravová spojka Haldex V. generace. Pohon zajišťuje zážehový šestiválec TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Volkswagen CrossBlue Coupé (2013)

Volkswagen Cross Blue Coupé (2013) nabídne dva displeje.

FOTO: VW

Spalovací motor spolupracuje se dvěma elektromotory, přičemž maximální výkon systému je 305 kW/415 k. Díky tomu toto koncepční, avšak plně funkční SUV zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 236 km/h. Normovaná spotřeba paliva činí v praxi obtížně dosažitelné tři litry (reálnější je hodnota 6,9 l/100 km v případě jízdy pouze na V6 TSI). Automobil rovněž dovede ujet 33 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

O sériové výrobě této studie zatím Volkswagen nehovořil.