Oním bratrským triem, které svou první Tatru 603 z roku 1964 zrenovovalo již v roce 1991, jsou pánové Zdeněk, Jaromír a Stanislav Hajduškovi. S Tatrou 603 B5 se od roku 1996 pravidelně účastní mistrovství republiky historických vozidel na okruzích i kopcích. "S tímto vozem jsem téhož roku reprezentovali na populárních soutěžích Enstall Classic v Rakousku a na norské rallye Trondelag," říká Stanislav Hajdušek. Při jedné ze svých návštěv Prahy oranžovočerný vůz obdivovali i piloti formule 1 Mikka Häkkinen a David Coulthard.

Stanislav, který se dvacet let věnoval lednímu hokeji a na svém kontě má 53 startů za národní mužstvo, se Novinkám svěřil, že auta i přes vrcholový sport zůstávala jeho druhou velkou láskou. Černému kotouči propadl i druhý z bratrů Zdeněk, který to však dotáhl "jen" na post gólmana druholigové Tatry a k autům se dostal dříve. Jako zaměstnanec zkušebního oddělení nákladních vozů kopřivnické automobilky si v roce 1988 dokonce zajel rallye Paříž - Dakar na tovární šestikolce s kolegy Kahánkem a Měřínským.

Za všechno může táta

Jak se však dostali k závodění s historickými automobily? "Všechno způsobil náš táta," říká Stanislav. "V šedesátých letech s Adolfem Veřmiřovským závodil právě s Tatrou 603 GT/B5. Byli jsme malí kluci a všechno to závodní dění jsem dychtivě sledovali," popisuje co předcházelo založení týmu Tatra 603 Team v roce 2000.

Na první Tatře 603 si vyzkoušeli své možnosti, která naplno využili při renovaci bez pěti milimetrů pětimetrového závodního vozu B5. Vůz, který váží 1320 kilogramů, pohání benzínový osmiválec se zdvihovým objemem 2472 ccm. Vzduchem chlazený motor se pyšní výkonem 160 koní a ve spolupráci se čtyřstupňovou manuální převodovkou dokáže stařičkou tatrovku rozparádit až na 195 km/hod.

Hledání posil

V roce 1997 si bratři Hajduškovi položili otázku co dál. Všichni tři začínali cítit, že jim závodění s veteránem přestává stačit. "Začali jsme se rozhlížet po něčem, co se jmenuje Tatra, bude silnější a může absolvovat oficiální mistrovství republiky," uvedl Stanislav. Ve stejném roce představila firma Ecorra sejnojmenný prototyp Sport V8, který byl postaven na podvozku Tatry 700. Pro Hajduškovi bylo rozhodnuto. O tři roky později nově založený Tatra 603 Team zakoupil skelet Ecorry a započal s jeho přestavbou na okruhový speciál.

Příště:
V pondělí 19.4.: Tatra 603 Team II.: Ecorra V8 přijíždí
V úterý 20.4.: Tatra 603 Team III.: Sezóna 2004