Nová technologie i-ART, kterou má Volvo jako první na světě, zlepšuje vstřikování paliva u dieselových motorů. O co jde? Tradiční motory se vstřikováním common-rail mají jeden tlakový snímač. Technologie představená Volvem umožňuje monitorovat každý válec a optimalizovat tak vstříknutí směsi (tlak ve společném zásobníku má hodnotu 2500 barů).

„Každý vstřikovač má v sobě zabudovaný malý počítač, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-ART zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu,“ uvádí v tiskové zprávě Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci hnacích ústrojí ve společnosti Volvo. Motory se budou vyrábět ve švédském Skövde.

Nové motory a novou osmistupňovou automatickou převodovku Volvo představí na podzim. Společnost zároveň plánuje nabízet motory s menším počtem válců, o V8 mluví jako „o dinosaurech“. Švédská automobilka již dříve avizovala, že by ráda v příštích letech měla v nabídce pouze čtyřválce s přeplňováním, které by nahradily současné pěti-, šesti- a osmiválce.