Hlavní obsah

Honda nabídne systém pro samočinné zastavení v městském provozu

Novinky, maž

Honda pro své menší modely nabídne nový systém pro samočinné zastavení v nízkých rychlostech. Obdobnou vymoženost nabízejí i konkurenční automobilky, principiálně podobný radarový systém využívá například Škoda Citigo.

Článek

Systém pro aktivní brzdění v městském provozu (City-Brake Active System) funguje při jízdě rychlostí nižší než 30 km/h. Novinka od Hondy - podobně jako konkurenční systémy - využívá laserový radar umístněný v horní části čelního skla, který rozpozná hrozící nehodu a na nebezpečí zvukově upozorní. Pokud řidič nereaguje a nezpomalí, auto začne automaticky brzdit. Systém však nemusí být funkční za špatných povětrnostních podmínek (déšť, sněžení).

Doplňkovou funkcí je zabránění nežádoucímu rozjezdu vozidla. Při stání nebo jízdě do 10 km/h systém omezuje výkon motoru při příliš prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Podmínkou snížení výkonu motoru je, že v prostoru čtyři metry před vozidlem se nachází překážka. Zda to v praxi bude fungovat a tato funkce nebude pro řidiče spíše obtěžující, zatím nelze odhadnout.

Systém pro aktivní brzdění v městském provozu bude poprvé představen v  novém modelu Fit (Jazz v Evropě), který se do prodeje dostane v Japonsku v průběhu letošního roku. Kolik se bude za tuto vymoženost připlácet (pokud nebude součástí standardní výbavy) zatím Honda neuvedla.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám