Článek
Systém pro aktivní brzdění v městském provozu (City-Brake Active System) funguje při jízdě rychlostí nižší než 30 km/h. Novinka od Hondy - podobně jako konkurenční systémy - využívá laserový radar umístněný v horní části čelního skla, který rozpozná hrozící nehodu a na nebezpečí zvukově upozorní. Pokud řidič nereaguje a nezpomalí, auto začne automaticky brzdit. Systém však nemusí být funkční za špatných povětrnostních podmínek (déšť, sněžení).
Doplňkovou funkcí je zabránění nežádoucímu rozjezdu vozidla. Při stání nebo jízdě do 10 km/h systém omezuje výkon motoru při příliš prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Podmínkou snížení výkonu motoru je, že v prostoru čtyři metry před vozidlem se nachází překážka. Zda to v praxi bude fungovat a tato funkce nebude pro řidiče spíše obtěžující, zatím nelze odhadnout.
Systém pro aktivní brzdění v městském provozu bude poprvé představen v novém modelu Fit (Jazz v Evropě), který se do prodeje dostane v Japonsku v průběhu letošního roku. Kolik se bude za tuto vymoženost připlácet (pokud nebude součástí standardní výbavy) zatím Honda neuvedla.