Zvlášť zřetelně přitom oslovuje okolí svým dynamickým vzhledem. Nový nárazník vpředu stejně jako pozměněné tvary světlometů a u špičkové verze WRX STi velký zadní spojler značně přispívají k lepší aerodynamice. Pozornost poutají také svalnatě formované blatníky. Nové čalounění a barvy, obdobně jako barevné řešení středové konzole palubní desky, umocňují dojem vysoké kvality a individuálního pojetí tohoto vozu.

Přepracovaný boxer

Pod kapotou nové Imprezy je uložen už známý čtyřventilový motor boxer, který však byl přepracován. Základní verzí je šestnáctistovka o výkonu 95 koní, následuje dvoulitr (125 k), jehož výkon v přeplňované podobě v provedení Impreza WRX vzrostl na 225 k. U nejostřejší verze STi si zachoval 265 k.

Inovované motory mají o více než litr nižší průměrnou spotřebu a kromě toho bylo možné prodloužit rovněž intervaly servisních prohlídek na dva roky nebo 30 000 km a tím přispět k dalšímu snížení provozních nákladů.

I nová Impreza se stává technickým základem soutěžního provedení, které se už léta úspěšně účastní seriálu WRC. Z dalších vylepšení této automobilové novinky připomínám mimo jiné přepracovaný podvozek zlepšující jízdní vlastnosti. Pasivní bezpečnost se zvýšila použitím aktivních opěrek hlav a sdružených bočních a hlavových airbagůu předních sedadel a zesílené bezpečnostní prvky zlepšují bezpečnost jak cestujících, tak i chodců. Téma bezpečnost chodců vůbec v poslední době nabývá na významu hned u několika světových značek a Subaru s novou Imprezou se k nim nyní připojuje. V tomto případě to znamená, že kapota společně s nárazníkem jsou zkonstruovány tak, aby chodec byl při případné srážce vystaven co možná nejnižšímu zatížení. Také upevnění stěračů je k tomu uzpůsobeno - při nárazu se zlomí a tak dále snižují riziko poranění.

Charakteristické proměny

Imprezy 1,6 TS a 2,0 GX poutají svým zhodnoceným interiérem stejně jako bohatostí bezpečnostního vybavení. Znát je lepší ovládání vozu pozměněným nastavením tlumičů.

Pro Imprezu WRX je nyní důležitou proměnou zlepšený výkon motoru a agilní chování za jízdy. O lepší jízdní stabilitu se mj. starají nové tlumiče s vícefázovými ventily. Součástí vozu jsou sériově montované skořepinové sedačky se zabudovanými bočními a hlavovými airbagy. Ústředním "budíkem" na palubní desce je tachometr. Impreza s dvoulitrovým boxerem těží z výkonu 225 k a točivého momentu 300 Nm nejvyšší rychlost 232 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 6,2 s.

U Imprezy WRX STi zkratka STi označuje stoprocentní dceřinnou společnost této automobilky Subaru Tecnica International, která je zodpovědná za motoristický sport. Nová verze WRX STi je vysoce výkonný sportovní vůz hodně podobný ostré soutěžní verzi Prodrive. Od předchůdce se odlišuje aerodynamičtější karoserií, kde přední spojlery, boční prahy dveří a větší zadní spojler podporují vyváženou aerodynamiku od přední po zadní část vozu. U této verze se nejvyšší rychlost zvýšila z 238 na 244 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je dosahováno během 5,5 s.

Perfektní ovladatelnost

Impreza s motorem 1,6 l se na našem trhu objevuje pouze v provedení kombi za 548 000 Kč, tedy v nejnižší ceně z celé této modelové řady Imprez. Nejvýkonnější kombík s označením WRX s dvoulitrem o 225 k je nabízen za 1 028 000 Kč. Základní cena sedanu (s dvoulitrem o 125 k) začíná na 688 000 Kč. Nejdražší verzí pak je Impreza WRX STi za 1 328 000 Kč.

Všechny verze Imprez včetně kombíku jsou sériově vybaveny tím, co už dávno automobily této značky celosvětově proslavilo, tzn. pohonem všech kol. A můj nejvýraznější dojem z jízd s imprezami? Perfektní ovladatelnost a až neuvěřitelná dynamika vrcholných verzí.