Audi A3 Sportback g-tron jezdí na stlačený zemní plyn (CNG). Základem jsou dvě nádrže, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru. Kapacita jedné nádrže je sedm kg CNG, což stačí na dojezd zhruba čtyř stovek kilometrů, dalších 900 lze ujet spalováním benzinu.

Technickou zajímavostí je elektronický regulátor tlaku, který snižuje spotřebu, protože vyšší tlak systém produkuje při větším zatížení motoru, zatímco v malých rychlostech si vystačí s nízkým tlakem. Důležité je dodat, že popisovaný model je tzv. bivalentní, což znamená, že výkon motoru je stejný jak při jízdě na benzín, tak CNG (toto neplatí u LPG, kde je při jízdě na plyn nižší výkon motoru).

Motor v CNG verzi vychází z motoru 1.4 TFSI, má však jiné hlavy válců, katalyzátor a vstřikovací soustavu.  A3 Sportback g-tron nabídne nejvyšší výkon 81 kW (110 k) a maximální točivý moment 200 Nm; jede až 190 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za jedenáct sekund.

Audi A3 Sportback e-tron (2013)

Audi A3 Sportback e-tron (2013)

FOTO: Audi

Chystá se i plug-in hybrid

Druhou novou verzí, která využívá stejný motor 1.4 TFSI, je tzv. e-tron. Jde o plug-in hybrid (tj. s možností externího dobíjení), který kombinuje elektromotor a klasický benzínový motor. Tato verze nabídne větší výkon (110 kW / 150 k) plus elektromotor o výkonu 75 kW. Pohon může obstarávat buď pouze elektromotor (dojezd je pouhých 50 km), spalovací motor nebo kombinace obou. Jak je u elektromotorů běžné, maxima točivého momentu dosahuje od nulových otáček (v tomto případě s vrcholem při 2000 otáčkách).

Stovku zvládne elektrické A3 Sportback za 7,6 s, jede až 222 km/h. Normovaná spotřeba dle metodiky EU činí 1,5 l/100 km, tato lákavá hodnota však v praxi platí nejvýše do doby, kdy se vybije baterie pohánějící elektromotor.

Cena ani přesné datum zahájení prodeje u obou variant zatím nebyly uvedeny.