Dvoumístné XL1 je dlouhé 3888 mm, široké 1665 mm a vysoké pouhých 1153 mm (sportovní auta jsou řádově o 100-140 mm vyšší, třeba Porsche Boxster je o 129 mm vyšší než XL1). Díky velikosti, tvaru karoserie, zakrytí zadních kol i podvozku a nízké hmotnosti (795 kg) se tento model může pyšnit mimořádně dobrým koeficientem odporu vzduchu (cx = 0,189).

Volkswagen XL1 (2013, produkční verze)

Volkswagen XL1 (2013, produkční verze)

FOTO: VW

O pohon se stará dvouválcové TDI (35 kW/48 koní) a elektromotor (20 kW/27 k). Jde o tzv. plug-in hybrid, u kterého se dobíjejí lithium-iontové baterie. Díky tomu činí normovaná spotřeba paliva neuvěřitelných 0,9 litru nafty na sto ujetých kilometrů. Je si však třeba uvědomit, že jde o hodnotu při plném dobití, pokud automobil pojede na spalovací motor, spotřeba řádově stoupne (podle odhadů britského Autocaru na hodnotu minimálně 2,2 litru spotřebovaného paliva).

Díky nízké spotřebě je nádrž na palivo miniaturní, pojme pouhých deset litrů nafty. V čistě elektrickém režimu tento model ujede zhruba padesát kilometrů. Teoretický dojezd je při plné nádrži desetkrát větší.

Volkswagen XL1 (2013, produkční verze)

Volkswagen XL1 (2013, produkční verze)

FOTO: VW

O řazení se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka typu DSG. XL1 jede nejvýše 160 km/h, na stovku zrychlí za 12,7 s. Volkswagen plánuje zatím vyrobit pouhých padesát kusů XL1, cena zveřejněna nebyla, rozhodně však nepůjde o levnou záležitost. Odhadujeme, že prodejní cena bude hodně nad miliónem korun.

Volkswagen XL1 (2013, produkční verze)

Volkswagen XL1 má příjemně spartánský interiér.

FOTO: VW