Nová verze Grand Turismo technicky i designově vychází z aktuální řady 3. Proti ní je citelně větší, interiér také nabídne více místa pro posádku. S hodnotou 520 litrů (1600 l po sklopení zadních sedaček) zavazadlového prostoru jde dokonce o praktičtější verzi než kombi. V řeči čísel je 3 GT o 200 mm delší a o 81 mm vyšší než kombi; rozvor náprav je větší o 110 mm.

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

FOTO: BMW

Stejně jako u řady 5 GT ovšem musí majitelé překousnout ne tak atraktivní, tak dynamický a tak čistý design jako v případě řady 3 sedan či kombi. Víko pátých dveří lze otevírat buď kompletně včetně prosklení (á la liftback) nebo pouze částečně (pokud chcete do kufru dát jenom drobnost). Zajímavostí je zadní samočinně výsuvný spoiler, který zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech. BMW také potvrdilo sportovní M paket, který proti standardním verzím odlišuje exteriér (snížený podvozek, jiný nárazník) i interiér (jiný volant či pedály).

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

FOTO: BMW

Zatím potvrzeno pět motorů

Nabídka motorů kopíruje sedan a kombi. Konkrétně bude možné vybírat ze dvou vznětových (verze 325d a 330d zatím BMW nepotvrdilo) a tří zážehových motorů. V nabídce je buď šestistupňová manuální převodovka, nebo osmistupňový automat. Zatím ale není jisté, pro které motorizace bude možné zvolit manuální převodovku (automat lze pro všechny).

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

FOTO: BMW

Konkrétně jde o naftový dvoulitr s výkonem 105 kW / 143 k a 320 Nm. Silnější verze téhož motoru nabídne 184 k (135 kW) a 380 Nm. Zážehové motory zastupují dva dvoulitrové čtyřválce: 135 kW (184 k) a 270 Nm a silnější verze s výkonem 245 k (180 kW) a 350 Nm. Vrcholem je třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a 400 Nm točivého momentu.

Prodejní ceny zatím nebyly oznámeny. Světová premiéra proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě.

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

BMW řady 3 Gran Turismo (2013)

FOTO: BMW