V současné době plní roli nejvýkonnějšího focusu třetí generace verze ST, nabízená buď jako hatchback nebo kombi. Dvoulitrový čtyřválec (u minulé generace pětiválec) nabídne 250 koní (184 kW) a 360 Nm točivého momentu.

Motor přeplňovaný turbodmychadlem s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Test ze závodního okruhu v Sosnové najdete v našem starším článku. [celá zpráva]

Verze RS dostane 2,3litrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem. Zatím to není oficiální, nicméně výkon motoru by se měl pohybovat kolem hodnoty 330 koní (hodnota točivého momentu se jistojistě přehoupne přes 400 Nm).

Poháněná budou opět pouze přední kola, verze 4x4 kvůli velkým finančním nákladům žel nebude. Focus RS ale na rozdíl od verze ST dostane poctivý mechanický samosvorný diferenciál, jiná bude i přední náprava s unikátní samostatnou těhlicí (Revoknuckle), díky které se točivý moment nebude přenášet do řízení.

Více informací o Focusu RS zatím k dispozici není, důležité nicméně je, že Ford dal tomuto projektu zelenou.