Toyota tvrdí, že koncept byl vytvořen s cílem zjistit reakce možných zájemců. Zároveň prý v současné době probíhají technická hodnocení prototypu, sériová výroba tedy nebyla potvrzena, je však pravděpodobná.

Toyota GT 86

Toyota GT86

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Japonský výrobce zatím ukázal pouze skicu konceptu FT-86 Open (v názvu je použita pomlčka), reálný koncept se ukáže na výstavišti Palexpo v Ženevě začátkem března. Není jisté, zda půjde o roadster (tj. dvoumístné otevřené auto) nebo o kabriolet (čtyřmístné, v tomto případě patrně 2+2). Pravděpodobná je látková střecha, která je proti pevné lehčí.

Základ v GT86

Technicky bude otevřená verze vycházet z oceňovaného modelu GT86 (název se píše bez mezery). Ten má poháněná zadní kola a nízké těžiště. Motor s protiběžnými písty je umístěn co nejníže a současně co nejvíce vzadu, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má tak blízko ideálu – konkrétně je to 53:47.

Použitý motor má zdvihový objem 1998 ccm, čtyři válce, přímé vstřikování a vysoký kompresní poměr (12,5:1). Jeho výkon 200 koní na první pohled neoslní, je ovšem nutné si uvědomit, že jde o vysokootáčkový atmosférický motor, který pohání poměrně lehké auto s pohotovostní hmotností 1200 kilogramů. Největšího výkonu dosahuje motor při 7000 otáčkách, 205 Nm je dostupných při 6600 otáčkách.

Toyota GT 86

Toyota GT86

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Stovku zvládne GT86 za 7,6 sekundy (8,2 v případě automatu). Nejvyšší rychlost je 226 km/h, respektive 210 km/h u samočinné převodovky. Spotřeba paliva činí 7,8 l v případě manuálu, 7,1 litru u automatické převodovky. V Česku stojí od 800 tisíc korun. Novinky.cz již dříve přinesly test s videem. [celá zpráva]

Toyotu GT86 vyvinulo Subaru, které má v nabídce pod názvem BRZ svůj technicky identický klon.