Motory se budou postupně objevovat v nabídce automobilek od druhého pololetí roku 2003. Znamenají další krok směrem ke čtyřem hlavním požadavkům zákazníků: úspornosti, ekologičnosti, tichosti chodu a výkonu/pružnosti.

Celkové náklady na vývoj těchto motorů se přiblíží jedné miliardě eur. Po dosažení plné výrobní kapacity se bude roční produkce pohybovat okolo 1 600 000 motorů, které se budou montovat do většiny vozů obou automobilových koncernů.

Motor 1.6 HDI

Motory nesoucí název HDI 1.6 ve vozech skupiny PSA Peugeot Citroën a Duratorq TDCi 1.6 ve vozech Ford Motor Company, se budou vyrábět ve dvou provedeních o výkonu 110 k (80 kW) a 90 k (66 kW). Setkáme se s nimi v celkem 37 verzích automobilů obou koncernů.

Agregát HDI / TDCi 1.6 je celohliníkový, což umožňuje dosáhnout velmi příznivé hmotnosti (120 kg) a předurčuje agregát k montáži také do malých vozů.

Motory HDI / TDCi 1.6 jsou postaveny na nejmodernějších technologiích: systému vstřikování Common-rail Bosch druhé generace, který vyvíjí vstřikovací tlak až 160 MPa, v kombinaci s vícečetným vstřikováním (až 6 vstřiků paliva za jeden cyklus).

Pokročilá technologie nové generace Common-rail je zárukou ještě nižší spotřeby, lepších dynamických vlastností a akustických parametrů, menších vibrací a dalšího snížení emisí.

Už začátkem roku 2004 budou tyto motory v některých verzích díky kombinaci s filtrem pevných částic dosahovat mimořádně nízkých emisních hodnot a budou s ročním předstihem splňovat normu Euro IV (která by měla začít platit v lednu 2005).

Do konce letošního roku bude investováno přes 800 miliónů eur do tříletého vývoje a výroby nových motorů 1.6 a 1.4 16V.

Motor 2.0 HDI druhé generace

PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company představují také vznětový motor o zdvihovém objemu 2.0 litru, který ponese název HDI 2.0 / Duratorq TDCi 2.0.

Nová koncepce je postavena na úspěšné rodině motorizací 2.0 HDI, která se od roku 1998 montuje do vozů střední a vyšší třídy koncernu PSA Peugeot Citroën a k dnešnímu dni pohání více než tři milióny peugeotů a citroënů.

Cílem vývojářů bylo navrhnout vysoce kvalitní agregát, který se od předchozí generace (která je už sama o sobě špičkou mezi motory diesel) bude odlišovat zejména zdokonalenými dynamickými vlastnostmi. To vše bez zvýšených požadavků na spotřebu, která zůstává na mimořádně nízké úrovni.

Pokud se týká šetrnosti k životnímu prostředí, již při uvedení motorů na trh bude k dispozici verze s filtrem pevných částic, splňující normu Euro IV.

Technologii přímého vstřikování nové generace dodává Siemens. Elektronický řídicí systém využívá šesti různých druhů vstřikování s tlakem až 160 MPa.

Nový agregát 2.0 HDI / Duratorq TDCi 2.0 svým uživatelům nabídne dynamické vlastnosti, které z něj okamžitě učiní novou referenci mezi dieselovými motory. Výkon 136 k (100 kW) znamená oproti předchozí generaci zlepšení o čtvrtinu, zatímco spotřeba zůstává stále nízká. Ovšem ještě více než na maximální výkon se vývojáři soustředili na točivý moment, který se podařilo zvýšit o celých 36 %, což zaručuje mimořádnou pružnost a vynikající dynamické vlastnosti od nízkých otáček.

Agregáty se budou vyrábět v továrně PSA Peugeot Citroën v Trémery (departement Lorraine ve Francii). Do nového technického vybavení továrny na výrobu motorů a do zlepšení pracovních podmínek bylo investováno celkem 159 miliónů eur.