Peugeot bude mít v rámci Autosalonu v Ženevě k dispozici výstavní plochu o rozloze 2 300 m2, což jej řadí mezi pět největších ploch švýcarského výstavního parku. Mezi 37 vystavenými vozidly najdou zákazníci dvě novinky, které budou uvedeny do prodeje v průběhu tohoto roku : 307 CC a 206 RC. Oba dva modely budou prezentovány v jejich konečné podobě.

I letos přináší Peugeot důkaz o svých kreativních schopnostech, které se odvíjí na území extrému, neskutečna a neznáma : jedná se o vozy 807 Grand Tourisme, poháněný motorem V6 a zařazeným do rejstříku výjimečného luxusu, a Peugeot HOGGAR, který za sebe vyjadřuje dovednost, tvůrčí cit a převahu Peugeotu v oblasti nových technologií. K nahlédnutí bude také model H20, který veřejnost poprvé spatřila na loňské světové výstavě v Paříži, a který ilustruje závazek značky v průzkumu alternativních energií.

Designérská soutěž Peugeot

V rámci ženevského autosalónu předá dne 4. 3. 2003 generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot pan Frédéric Saint-Geours trofej Ť la Griffe ť spolu s šekem na 5 000 Euro Stefanu Schulzemu. Třicetidvouletý německý designér zvítězil s projetkem Ť Peugeot 4002 ť v druhém ročníku designérské soutěže Peugeot.

NOVINKY ROKU 2003

PEUGEOT 206 RC

Vystavené modely 206 RC nezapřou svoji příslušnost k sportovním vozům. Verze mají pod kapotou uloženy čtyřválec 16V s objemem 2.0 l, vyvíjející výkon 130 kW (přibližně 180 k) při 7000 1/min a nabízející maximální točivý moment 202 Nm při 4 750 1/min. Vůz 206 RC se výrazně odlišuje od svých sousedů z řady svým velmi přesvědčivým stylem exteriéru, právě tak, jako zpracováním interiéru dráždícím sportovní svět nejvyšší třídy.

PEUGEOT 307 CC

Rok 2003 bude poznamenán uvedením do prodeje velmi očekávaného vozu Coupé-Cabriolet 307. Model 307 CC ilustruje úspěšnou snahu zajistit bezpečnost, funkčnost a komfort. Představuje rovněž ve svém vnitřku výjimečnou a dynamickou osobitost, která jej díky propracovaným detailům interiéru řadí do světa luxusních vozidel sportovního charakteru.

... přeměna modelu

Během 25 sekund 307 CC přechází z kupé na kabriolet díky jedinému stisknutí přepínače. Elektrohydraulický systém ovládaný elektronicky přes multiplexní zařízení zajišťuje veškerou kinematiku včetně stažení předních okének.

... nečekaný dialog mezi klikou dveří a okénkem

Systém vozu detekuje Vaši ruku ještě dříve, než stačíte uchopit kliku dveří. Tato detekce, ještě před otevřením, způsobí spuštění okénka o několik milimetrů, aby se vyprostilo ze střešního těsnění a bylo možné otevřít dveře. Tento efekt "short drop" je ovládán kapacitním snímačem umístěným v klikách.

... centralizované stažení čtyř okének

Jednoduché stlačení přepínače umístěného na centrální konzole aktivuje simultání spuštění všech okének. Každý ze čtyř pasažerů však může ovládat své vlastní okénko rovněž samostatně.

... otevření kufru

Po stisknutí tlačítka dálkového ovládání se zavazadlový prostor automaticky pootevře. K ručnímu otevření dojde, pokud stiskneme prostřední "0" znaku 307.

Model 307 CC je vybaven dvěma pohonnými jednotkami 2.0 l 16V.

- šestnáctiventilový motor 2.0 l - 100 kW - 190 Nm s mechanickou pětistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou se sekvenčním ovládáním "Tiptronic system Porsche"

- šestnáctiventilový motor 2.0 l - 130 kW - 202 Nm spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou

Vybavení na palubě vozu umožňuje řidiči bezpečnou jízdu, zjednodušené parkování a dostatek komfortu. Nový dvoufunkční snímač (snímač deště a venkovního osvětlení) kontroluje zároveň automatické stírání oken a rozsvícení reflektorů. Systém pomoci při parkování se čtyřmi snímači pro couvání a automatickým sklopením vnějších zpětných zrcátek zjednodušuje řidiči manipulaci s vozem při parkování. Regulátor rychlosti umožňuje automaticky kontrolovat rychlost a poskytuje tak řidiči větší pohodlí.

Model 307 CC, který je vybaven sériově autorádiem s monopřehrávačem CD s šesti reprodutkory a skrytou radiovou anténou, může mít také telekomunikační vybavení s radiotelefonem a navigačním systémem umístěným v kabině. Informace jsou zobrazovány na dvou typech obrazovky - jednobarevné nebo barevné 7" (16/9).

Model 307 CC prokazuje výborné jízdní vlastnosti. Využívá technologie uvedené na trh u sedanu 307 s pro něho specifickým seřízením za účelem zachování kompromisu mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, přičemž se bere ohled i na výkon a hmotnost vozidla. Pérování na čtyřech nezávisle uložených kolech a jeho velký zdvih pérování zahrnuje přední nápravu inverzního typu pseudo Mc Pherson a zadní nápravu s příčným nosníkem z plechu o tloušťce 6 mm. Dynamická kontrola stability (ESP) typu Bosch 5.7 je navržena sériově u verze 130 kW.

Řízení 307, typu pastorek-hřebenové řízení, zahrnuje začleněný hydraulický zvedák a variabilní posilování. Toto je zajištěno agregátem elektrohydraulického čerpadla, jehož tlak, který působí na hřeben řízení, je přízpůsobován v závislosti na rychlosti vozidla, úhlové rychlosti volantu a teplotě oleje řízení.

Brždění je zajištěno čtyřmi kotouči - dva ventilované vpředu (průměr 283 mm a tloušťka 26 mm u verze 100 kW - průměr 302 mm a tloušťka 28 mm u verze 130 kW). Vzadu jsou plné kotouče (průměr 247 mm a šířka 9 mm).

Všechny verze modelu 307 CC jsou sériově vybaveny systémy ESP, ABS, ASR a AFU. Elektronický rozdělovač brzdového momentu rozděluje účinek brzd mezi přední a zadní nápravou a u zadní části mezi pravou a levou stranu.

KONCEPČNÍ VOZY

PEUGEOT 807 GRAND TOURISME

U příležitosti uvedení nového modelu 807 s motorem V6 na trh, odhaluje Peugeot studii stylu, který povznáší kvality nové 807 a přichází s konceptem vozu 807 Grand Tourisme.

Dynamika vozu 807 Grand Tourisme je zvýrazněna uložením sníženým o 50 mm, koly 18", výraznějšími reflektory, hliníkovými podélnými střešními nosiči a specifickým podvozkem.

807 Grand Tourisme nabízí čtyřem cestujícím maximální pohodlí. Sedadla potažená kůží v béžové - šafránové barvě disponují řadou možností seřízení, která jsou obvykle dopřávána pouze řidiči.

Přístrojová deska je v horní části potažena černou kůží a na svém spodním pásu kůží v béžové - šafránové barvě, podobně jako dveřní panely. Kryt horních ukládacích prostorů je z lakovaného dřeva, stejného materiálu, se kterým se setkáme v horní části multifunkční konzoly a na obvodu věnce volantu potaženého kůží. Centrální konzola, která je také opatřena koženým povrchem, zahrnuje řadu funkcí: přehrávač DVD, chlazené kontejnery, elektricky výklopné podnožky. Se svými bočními motorizovanými posuvnými dveřmi a panoramatickou skleněnou střechou se 807 Grand Tourisme přirozeně otevírá směrem k vnějšímu prostředí.

Model je vybaven motorem o výkonu 150 kW a je spojen s automatickou převodovkou se sekvenčním ovládáním.

HOGGAR

Pojetí vozidla HOGGAR se pohybuje po území extrému. Představte si vozidlo, které je opatřeno dvěma motory HDI FAP, jedním vpředu a druhým vzadu, vyvíjejícími dohromady výkon cca 360 k s fenomenálním točivým momentem 800 Nm!

Auto HOGGAR určené pod širé nebe a s přikrčeným a svalnatým profilem je čistokrevným vozidlem uzpůsobeným pro cestování ve dvou. S délkou menší než 4 m, při šířce 2 m a výšce 1,48 m je Peugeot HOGGAR vytesán jako buggy, připomínající, nikoliv bez určité škodolibosti, četná vítězství, která značka získala na cestách dobře známých rallye.

Kapota vyrobená z uhlíkových vláken pokračuje v linii, která ji dovede doslova do kabiny tak, že proniká předním sklem dvěma zakulacenými nosníky. Vůz zaujme na první pohled dvěmi výfukovými trubkami z nerezu. Ty jsou pojaté stejně jako u motocyklů, velmi stylové a umožňující jasně rozlišit každou jejich součást, včetně filtru částic. Vozidlo HOGGAR, které bylo konstruováno pro přepravu dvou osob, vyzývá své pasažéry, aby zaujali místa dveřmi, které se otevírají jako poloviční krovky.

Vnitřní řešení vozidla HOGGAR se inspiruje světem high tech, kde se harmonicky kombinují vkládané hliníkové a kožené prvky. Sedadla HOGGARU jsou vytvořená ve velmi sportovních přírodních formách a vybavená bezpečnostní pásem s navíječi, pokryta pěnou a opatřena pružnou kůží, která působí luxusně a zajišťuje maximální pohodlí. V přístrojové desce jsou integrované dva centrální ciferníky přístrojů, které informují o režimu každého z obou motorů. Na konzole je dotykový displej, spojený s počítačem řídící GPS pro sledování azimutu, tachometr, sklonometr a zařízení na čtení souborů MP3.