„SUV není emocionální auto, kde je to všechno o výkonu a potěšení z jízdy,“ řekl v rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport prezident Ferrari Luca di Montezemolo. „Vždycky musíte vědět, zda chcete vařit těstoviny nebo ryby,“ dodal Montezemolo.

Ferrari tak bude v nejbližších letech stále výrobcem dvoudveřových, čistě sportovních automobilů. Tak jako tomu bylo už od roku 1929, kdy v Modeně založil slavnou automobilku Enzo Ferrari (první silniční model z bran továrny vyjel až v roce 1947). V rozhovoru to sice nezaznělo, ale i tak lze vyloučit naftové verze jakéhokoliv Ferrari, což třeba u Porsche již neplatí, jakkoliv prozatím naftovou 911 Carreru stuttgartská značka naštěstí nepředstavila.

Šéf Ferrari vyloučil i levný základní model. „Menší a levnější Ferrari není Ferrari,“ řekl. Montezemolo však dodal, že se může objevit čtyřmístná verze modelu California. Potvrzena je i světová premiéra nástupce Enza, nejsportovnějšího sériového Ferrari. Poprvé se nový model ukáže v únoru, světová premiéra je tak nejspíš přichystána na ženevský autosalon.

Současný šéf Ferrari rezolutně nevyvrátil, že by se v brzké době neobjevilo SUV s logem Maserati, které – stejně jako Ferrari – patří koncernu Fiat. Sportovně-užitkové Maserati by na trh mělo vstoupit už v příštím roce. A čtyřdveřový sedan – Quattroporte - už Maserati v nabídce má, nyní na trh přichází nová generace.